Sağlıklı ve oldukça pratik bir beslenme seçeneği olan salataları hepimiz çok seviyoruz. Özellikle lif bakımından zengin olan ve tokluk hissi sağlayan doyurucu salatalar sayesinde hem sağlığınızı hem de formunuzu korumak mümkün. Konuyla ilgili yararlı bilgiler paylaştığımızSpor Yapanların Sofradan Eksik Etmemesi Gereken Besinlerbaşlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Sağlıklı salata hazırlama konusunda dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar var. Eğer siz de sağlıklı salata hazırlamanın püf noktalarını merak ediyorsanız, aşağıdaki yazımızı keyifle okuyabilirsiniz.

Taze ve Temiz Malzemeler Kullanın!

Sağlıklı bir salata nasıl yapılır derseniz, ilk kural; kullanacağınız malzemelerin taze ve temiz olmasıdır. Aksi halde yeterince temizlenmemiş ve tazeliğini kaybetmiş malzemeler ile hazırlanmış bir salata tüketmenin size faydadan çok zararı dokunabilir. Bu sebeple salatalarınızda kullanacağınız roka, marul, maydanoz, domates, salatalık, havuç ve turp gibi malzemelerin tazeliğinden emin olmalı ve bu malzemeleri buzdolabında uzun süre bekletmekten kaçınarak olabildiğince kısa sürede tüketmelisiniz.

Gelelim temizlik konusuna… Salata malzemelerinizi iyice temizlemek için bir süre sirkeli suda bekletebilir ve ardından durulayabilirsiniz. Malzemelerinizi olabildiğince iyi temizledikten sonra süzgeç veya salata kurutucu yardımıyla kuru hale getirebilir ve ardından salatanızı hazırlayıp afiyetle yiyebilirsiniz.

Doğrama Şekli Önemli!

Salata malzemelerini doğrama şekliniz de oldukça önemlidir. Yapacağınız salatanın türüne göre malzemelerinizi küçüklü büyüklü doğrayabilir hatta bazı malzemeler için rende kullanabilirsiniz. Bir diğer önemli nokta ise roka, maydanoz ve nane gibi malzemeleri bıçak yardımıyla değil elinizle doğramaya özen göstermenizdir. Bunun sebebi ise bu tür besinlerin bıçakla temas ettikleri zaman öz sularını yitirmeleridir. Bu şekilde besinlerin vitamin ve minerali de azalır. Bıçak ile doğramanız gereken kuru soğan gibi besinleri ise olabildiğince geniş doğramanız gerekir. Tıpkı bıçak gibi rendede de aynı noktaya dikkat etmeniz gerekir. Salatanıza havuç gibi malzemeler eklemek için rende kullanacaksanız, rendenin küçük kısmını değil büyük kısmını tercih ederek vitamin ve mineral kaybını azaltabilirsiniz.

Sebze Salataları İçin Haşlama Yönteminden Faydalanın!

Sebzeler çiğ olarak da haşlanarak da salatalarınıza lezzet katabilir. Eğer haşlanmış sebzeler ile sağlıklı bir salata hazırlamak istiyorsanız, sebzeleri suda haşlamak yerine buharda haşlayabilirsiniz. Bu yöntem sayesinde sebzeler besin değerini kaybetmez. Bu şekilde salatanıza katacağınız sebzeler öz suyunu kaybetmeyeceği için size daha fazla yarar sağlayabilir.

Malzemeleri Çeşitlendirin!

Salatanızı hazırlarken içinde kullanacağınız malzemeleri çeşitlendirerek salatanın besin değerini yükseltebilirsiniz. Örneğin ton balığı, tavuk eti, haşlanmış yumurta, kuru baklagiller, beyaz peynir, yeşil zeytin gibi sevdiğiniz malzemeleri salatanıza ekleyerek vücudunuzun farklı vitamin ve mineral ihtiyaçlarını karşılayabilirsiniz.

Meyveler Ekleyin! Salatalarınızı renklendirmek ve lezzet katmak istiyorsanız meyvelerden yararlanabilirsiniz. Salata süslemeleri nasıl yapılır noktasında da meyveler iyi bir seçimdir. Mesela salatanızın üzerine portakal dilimleri ekleyerek bir süsleme yapabilirsiniz. Böylece salatanıza hem farklı bir tat katabilir hem de vücudunuzun demir ihtiyacını karşılamaya yardımcı olabilirsiniz. Aynı şekilde salatanıza birkaç tane çilek ekleyebilir ve salatanızın hem görselliğini hem de antioksidan değerini yükseltebilirsiniz. Eğer salatanıza eklediğiniz meyvelerin kararmamasını istiyorsanız bir miktar limon suyu serperek, yiyeceğiniz ana kadar koruyabilirsiniz.