Coronavirüs günlerinde kendiniz için alabileceğiniz en iyi önlem; bağışıklık sisteminizi güçlendirmek olacaktır. Çünkü güçlü bir bağışıklık sistemi, hastalıklara yakalanma riskini azalttığı gibi virüsle savaşmakta da rol oynar. Özellikle mevsim geçişlerinde sık görülen grip, soğuk algınlığı ve yüksek ateş gibi birçok hastalığın önlenebilmesi için güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak şarttır. Şanslı olduğumuz kısım ise doğada bağışıklık sistemimizi güçlendirebilecek birçok besin bulunur. Bu sebeple işe, yediklerimize dikkat ederek ve bağışıklığımızı güçlendirecek sağlıklı bir beslenme planı oluşturarak başlayabiliriz. Aşağıdaki yazımızda sofranızdan eksik etmemeniz gereken bağışıklık güçlendirici besinleri sizin için derledik.

Sarımsak

Sarımsak tarih boyunca insan sağlığında önemli bir şifa aracı olarak kullanılmıştır. İçerdiği allicin ile güçlü bir antioksidan etkiye sahip olan ve enfeksiyonlara karşı savaşan sarımsağın bu sayede soğuk algınlığı ve grip gibi birçok hastalığın oluşumunu engellediği de bilinmektedir. Yalnızca yemeklere tat katmak amacıyla değil bağışıklık sistemini desteklemek için de sarımsaktan faydalanabiliriz.

Yoğurt ve kefir

Ev yapımı yoğurt ve kefir doğal probiyotik besinlerdendir. Bu tip probiyotik besinlerin özelliklerinden biri, bağışıklık sistemini güçlendirmektir. Yoğurt ve kefir gibi probiyotik besinlerin, enfeksiyon hastalıklarının oluşumunu engellediği de bilinmektedir. Siz de evlerinizde yoğurt yapabilir, bol bol kefir tüketebilir ve bu besinlerin antioksidan etkilerinden yararlanabilirsiniz.

Zencefil

Soğuk algınlığı, grip ve nezle gibi birçok hastalığa karşı koruyucu etkisi olduğu bilinen taze zencefil özellikle bu dönemde sofralardan eksik edilmemelidir. Çünkü taze zencefil içerisinde bulunan; B6 vitamini, C vitamini, kalsiyum, demir, magnezyum, potasyum, manganez ve lif açısından zengin olup, sağlık için sık sık tüketilmesi gereken bir besindir.

Yeşil çay

Bağışıklık sistemini güçlendiren bir diğer besin, içerdiği kateşin sayesinde antioksidan etki sağlayan yeşil çaydır. Yeşil çayın bilinen diğer faydası ise kan şekerini dengelemektir. Ancak tansiyon ve böbrek hastaları yeşil çay tüketmeden önce doktor ve diyetisyenlerine danışmalıdır. Çünkü yeşil çayın aynı zamanda idrar söktürücü etkisi vardır.

Balık

Balık, içerisindeki antioksidan etki gösteren Omega 3 sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirir. Omega 3 özellikle soğuk deniz balıklarında daha yüksek miktarda bulunur. Balık, protein ve selenyum minerali bakımından da zengindir. Bu sebeple hücreleri hastalıklara karşı duyarlı hale gelmekten koruyan balığı sofralarımızdan eksik etmemeliyiz. Haftada iki kez mutlaka balık tüketmeliyiz.

Keten Tohumu

Keten tohumu da iyi bir Omega 3 kaynağıdır ve bu sebeple antioksidandır. Keten tohumu tüketmek bağışıklığı güçlendirir. Aynı zamanda yapılan bir araştırmaya göre keten tohumunun solunum yolu iltihabını önlemeye katkı sağladığı gözlenmiştir.

Mantar

İçerisinde protein, lif, B ve C vitaminleri, kalsiyum ve mineraller barındıran mantarlar, bağışıklık sistemini güçlendireceği gibi vücudu enfeksiyonlara karşı da korur. Aynı zamanda mantarlar beyaz kan hücrelerinin üretimini de artırır.

Yaban Mersini

Yaban mersini birçok hastalığı önlemede yardımcı rol oynar. Çünkü yaban mersini hem besleyici değerleri bakımından hem de diğer meyvelere oranla antioksidan bakımından zengin bir besindir. Bağışıklık sistemini güçlendiren yaban mersininin diğer meyvelere göre şeker içeriği de daha düşüktür.

Greyfurt

Greyfurt C vitamini yönünden oldukça zengin bir besindir. Bu sebeple de sizi grip ve soğuk algınlığı gibi hastalıklara karşı korumada etkilidir. Vücudun ihtiyaç duyduğu diğer minerallere de sahip olan greyfurtu sık tüketerek bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz.

Karnabahar

Karnabahar yüksek antioksidan içeriği sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirmede önemli bir rol oynar. Aynı zamanda sindirim sistemini de koruyan karnabahar, içerisinde bulunan kolin ve glutatyon maddeleri sayesinde hastalıkları önlemeye yardımcı olur.

Karanfil ve Zerdeçal

Öksürük ve soğuk algınlığına karşı koruyucu etkisi olan karanfil aynı zamanda diş ve boğaz ağrılarına da iyi gelir. Zerdeçal ise iyileştirici özelliği ile öne çıkar. Aynı zamanda zerdeçal, antioksidan içeriği sayesinde bağışıklığı da güçlendirir.