Zayıflamak istediğimiz anlarda birçoğumuzun aklına benzer fikirler gelir. “Karbonhidratı tamamen kesmeliyim! Sabahları limonlu su içmeliyim! Bol bol zeytinyağlı tüketmeliyim!” Ancak bu kulaktan dolma bilgileri nereden öğrendiğimizi veya onları neye dayanarak uyguladığımızı pek fazla düşünmeyiz. “Peki bu bilgilerin aslı ne?” diye merak ediyorsanız, aşağıdaki yazımızda kilo vermek isteyenlerin doğru bildiği yanlışları sizin için derledik.

“Kahvaltıyı Atlamalıyım.” -Yanlış

Diyet yapanların en sık yaptığı hatalardan biri olan öğün atlamak, sanılanın aksine zayıflamak için iyi bir yöntem değildir. Özellikle kahvaltının iştah yönetiminde etkisi çok fazladır. Bu önemli öğün, metabolizmanızı çalıştırır ve kan şekerinizi sabit tutar. Bu sayede hem vücudunuz yağ depolamaz hem de öğle yemeğinde normal zamandaki ölçünüzden daha fazla yemenize sebep olacak kadar acıkmazsınız. Dilerseniz konuyla ilgili yararlı bilgiler paylaştığımız “Sağlığımız İçin Kahvaltı Ne Kadar Önemli?” başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

“Kepekli Ekmek Kalorisizdir.” -Yanlış

Normal bir ekmekten az olsa bile kepekli ekmeğin de belli bir kalorisi vardır. Bir dilimde yaklaşık 70 kalori bulunur ve normal bir ekmeğe oranla yalnızca kan şekerini etkileme hızı farklıdır. Her ikisini de fazla tüketmek, kilo almanıza sebep olacaktır.

“Diyet Yaparken Meyve Tüketmemeliyim.” -Yanlış

Meyve ve sebzeler diyet yaparken en çok tüketmeniz gereken gıdaların başında gelir. Her gün sebze ve meyve tükettiğiniz taktirde daha sağlıklı olursunuz. Diyet yaparken birçok insanın kaçındığı meyve, aslında belirli bir ölçüde tüketilmelidir. Meyve şekeri kararında tüketildiği zaman korktuğunuz gibi diyetinizi bozmaz hatta gerekli vitamin ve mineralleri sağlayan meyveler vücudunuza iyi gelir. Meyvelerin suyunu sıkıp içmek yerine onları direk olarak yemeniz daha faydalıdır.

“Zeytinyağı Kalorisizdir ve İstediğim Kadar Tüketebilirim.” -Yanlış

Diğer tüm yağlarda olduğu gibi zeytinyağında da kalori vardır ve fazla miktarda zeytinyağı tüketmeniz kilo almanıza sebep olur. Zeytinyağlı yiyecekleri de diğerleri gibi kararında tüketmek sizin için daha sağlıklı olacaktır.

“Light Ürünler Tüketirsem Kilo Almam, Diyet Ürünlerin Kalorisi Yoktur.” -Yanlış

Genel düşüncenin aksine diyet ürünlerin kalorisi sıfır değildir. Sadece normal ürünlere göre kalorisi azaltılmıştır ve bu haliyle de tükettiğiniz porsiyona dikkat etmeniz gerekir. Diğer önemli nokta ise diyet ürünlerde katkı maddesi ve yapay tatlandırıcı kullanımı arttığı için aldığınız ürünü tüketmeden önce etiketini okumanız faydalı olacaktır. Ayrıca diyet yaparken Light ürünler tercih edilmemelidir. Light ürünler işlenmiş, sağlığınız için zararlı olan ürünlerdir ve biraz daha yağsız olsun amacıyla aldığınız bu ürünler yüksek karbonhidrat içerdiği için diyetinizi bozabilir.

“Makarna, Pilav Gibi Karbonhidratları Tamamen Bırakmalıyım.” -Yanlış

Vücudumuzun enerji kaynağı olarak kullandığı madde karbonhidrattır. Eğer kilo vermek amacıyla ekmek, pilav, makarna gibi besinleri hiç tüketmiyorsanız, vücudunuz da gereken enerjiyi alamaz. Enerji elde edebilmek için kas ve karaciğerdeki glikojen depolarını kullanır. Bu şekilde verdiğiniz kilo yalnızca vücudunuzdaki sudan ibarettir. Asıl kilo sebebiniz olan yağ dokusu, olduğu gibi yerinde kalır ve normal beslenmeye başladığınız zaman daha fazla kilo alırsınız.

“Protein Ağırlıklı Yemeklerle Sağlıklı Kilo Verebilirim.” -Yanlış

Protein ağırlıklı beslendiğinizde, vücudunuz proteinleri sindirmek için yüksek miktarda enerji harcar. Bu sebeple kilo verebilirsiniz. Fakat proteinlerle beraber vücudunuza girecek yüksek miktarda yağ, çeşitli sorunlara sebep olabilir. Kan yağlarınızda yükselme olabilir, koroner kalp hastalıkları meydana gelebilir. Diğer bir tehlike ise gut hastalığı gelişebilir.

“Bitki Çayları Zayıflatır.” -Yanlış

Bitki çaylarının metabolizma hızlandırmaya yardımcı olan bir etkisi vardır. Ancak bu çaylar tek başına zayıflamak için yeterli değildir. Sağlıklı bir diyet ya da fiziksel aktivite olmadan, sadece bitki çayı içmek kilo vermenize yardımcı olmayacaktır.

“Sabahları Aç Karnına Limonlu Su İçmek Zayıflatır.” -Yanlış

Limonun her ne kadar bağırsak çalıştırıcı özelliği olsa da soğuk veya sıcak limonlu suyun kilo verme üzerinde bir etkisi yoktur.

“Maydanoz Suyu Zayıflatır.” -Yanlış

Maydanozun idrar söktürücü etkisi vardır ve bu sebeple yaşayacağınız idrar kaybı yüzünden kendinizi hafiflemiş hissedebilirsiniz. Ancak bilinmesi gerekir ki maydanozun doğrudan kilo kaybına ve yağ dokusunu azaltmaya bir etkisi yoktur.

“Sauna Gibi Sıcak Ortamlarda Terleyerek Zayıflayabilirim.” -Yanlış

Doğru sanılan yanlışlardan biri de sauna gibi sıcak ortamlarda terleyerek zayıflanabileceği düşüncesidir. Bu şekilde vücuttan yağ değil su kaybedilir. Böyle sıcak ortamlarda organizma toksinlerden arınır, kaslar gevşer, kırgınlık atılır ancak kilo kaybedilmez.

“Aç Karnına Spor Yapmak Daha İyidir.” -Yanlış

Aç karnına spor yaptığınızda kan şekeriniz düşer. Bunun nedeni ise spor yaparken insülin salınımının artmasıdır. Spor esnasında rahatsızlık hissi yaşamamak ve hareketlere daha iyi odaklanabilmek adına ideal olan süre; yediğiniz yemeğin üstünden en fazla iki, en az yarım saat geçtikten sonra spor yapmaktır.