Küresel bir salgın olan Coronavirüs (Covid-19) sebebiyle şu süreci evde geçirmek, sağlığımız adına alabileceğimiz en iyi önlem. Ancak evde geçirdiğimiz bu dönem maalesef hareketsizliği de beraberinde getiriyor. Evden çıkmadığımız için fiziksel aktivitelerimiz önemli ölçüde kısıtlanıyor. İşte bu sebeple evde düzenli olarak egzersiz yapmak, sağlık bakımından oldukça önemli. Coronavirüs (Covid-19) salgın süreci boyunca mümkün olduğunca evde kalarak; virüse temas etmemek ve var olan virüsü yaymamak amaçlanmalı. Bu dönemde özellikle beslenmemize dikkat etmek, meyve ve sebze tüketmek gibi bağışıklığı güçlendirici uygulamalara başvurmak ve bütün bunlara ek olarak düzenli egzersizi hayatımıza sokmak gerekiyor. Herkesin evde uygulayabileceği basit egzersiz hareketleriyle bağışıklığı güçlendirmek, kalp ve damar sağlığını olumlu yönde etkilemek mümkün. Aşağıdaki yazımızda evde yapılabilecek hareketleri merak edenler için herkesin kolayca uygulayabileceği egzersizleri derledik:

Plank

Plank hareketinin amacı kol, sırt ve kalça kaslarınızı aynı anda çalıştırmaktır. Hareket etmeyi gerektirmeyen plank egzersizi için yerde, yüz üstü gelecek şekilde konumlanın. Elleriniz yere paralel olarak dirseklerinizin üzerinde durun ve ayak parmaklarınızın üzerinde gücünüzü toplayın. Bu pozisyonda bir süre bekleyin. Dikkat edilmesi gereken nokta; plank egzersizinde sırtı dümdüz tutmak önemlidir. Eğer hareketi doğru şekilde gerçekleştirirseniz, plank sayesinde dik durmanıza yarayan kaslarınız harekete geçecektir.

Şınav

Şınav, çoğumuzun aşina olduğu egzersizlerden biridir. Ancak her harekette olduğu gibi şınavı da doğru şekilde yapabilmek çok önemlidir. Bu sebeple doğru şınav hareketi için yüz üstü şekilde uzanın ve kendinizi kollarınızdan güç alarak yukarı kaldırın. Hareketi gerçekleştirirken sırt, kalça ve bacaklarınız aynı hizada olmalıdır. Ardından kendinizi bırakmadan yavaşça dirseklerinizi bükün. Bu hareketi temponuza göre ayarlayarak tekrarlayın. Şınav hareketi sayesinde hem kollarınız hem de karın kaslarınız güçlenecektir.

Duvar İtme

Omuz hizasında açtığınız ellerinizi, yüzünüzü de dönmüş olduğunuz duvara doğru yaslayın. Ardından ayaklarınızı eğimli durabilmek adına biraz geriye alın. Tıpkı şınav pozisyonunda olduğu gibi büktüğünüz dirseklerinizle duvarı ittirin. Bu egzersizin miktarını yine kendi temponuza göre ayarlayabilir, kendinizi geliştirdikçe de sayıyı artırabilirsiniz.

Squat

Squat özellikle kalça kaslarını şekillendirmede büyük rol oynayan bir harekettir. Dengenin de ön planda olduğu squat hareketini gerçekleştirirken sanki sandalyeye oturuyormuş gibi yavaşça oturup kalkın. Bu esnada dizler ayak uçlarının gerisinde, ağırlığınız ise topukta olmalıdır. Oturma esnasında kalça yere paralel ya da aşağıda durmalıdır. Squat yaparken kollarınızı önde tutup birbirine kenetleyebilirsiniz.

Mekik

Mekik çekmek için öncelikle yere sırt üstü uzanın. Bel bölgenizde boşluk kalmayacak şekilde sırtınızı iyice yere yapıştırın. Ardından elleriniz kulak hizasında duracak şekilde, dirseklerinizi yana doğru açın. Mekik çekerken dikkat edilmesi gereken nokta boynunuzu öne doğru getirmeden, vücudunuzla aynı hizada olacak şekilde kendinizi yukarı doğru kaldırmaktır. Bu hareketi kendi temponuza göre dilediğiniz kadar tekrarlayabilir ve karın kaslarınızı çalıştırabilirsiniz.

Mountain Climber

Mountain climber egzersizine plank pozisyonunda başlanır ancak dirsekler bükülü değil dik olacak şekilde konumlanmalıdır. Pozisyon alındıktan sonra sırasıyla sağ ve sol bacak göğüse doğru çekilir. Eğer egzersize sağ bacak ile başlandıysa, sol bacak ve sol ayak parmakları yere sabit olmalıdır. Ardından hızlıca diğer bacak göğüse doğru çekilmelidir. Mountain climber egzersizine tıpkı yerde koşu yapıyormuş gibi devam edilmelidir. Hareketin süresini kendi temponuza göre belirleyebilirsiniz.

Tags :