Düzenli bir şekilde egzersiz yapmanın faydaları oldukça fazladır. Vücudunuzu gün boyu dinç tutmak ve fiziksel olarak daha sağlıklı bir birey olmak için çeşitli denge egzersizlerinden faydalanabilirsiniz. Düzenli egzersiz alışkanlığı sayesinde hem bağışıklığınız güçlenir hem de metabolik olarak vücudunuzda bir düzen sağlanır. Düzenli egzersiz yapan ya da yapmaya karar vermiş biriyseniz dengenizi geliştirmek için bu yazımızda bahsedeceğimiz egzersizleri uygulayabilirsiniz.

Denge geliştirme egzersizleri hem fiziksel hem de zihinsel olarak size çeşitli faydalar sağlar. Elbette her egzersizde olduğu gibi denge egzersizlerine başlamadan önce vücudunuzda bulunan kasları ve eklemleri ısındırmanız gerekir. Vücudunuzu ısındırmak için tempolu şekilde bir ısınma ritüeli uygulayabilir, 10-15 dakika arası bisiklet sürebilir, hafif tempo koşabilir ya da yürüyebilirsiniz.

Vücudunuzu ısındırmanız, egzersiz için eklemlerinizin ve kaslarınızın hazır duruma gelmesini sağlar. Bir ısınma ritüeli olmadan direkt olarak egzersizlere başlamanız ise sakatlanmanıza yol açabilir. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgi almak için “Sporda Sakatlanmamak İçin Yapmanız Gerekenler” başlıklı yazımıza da göz atabilirsiniz.

Denge Egzersizlerinin Temeli: Pilates

Pilates en bilinen denge egzersizleri arasında yer almaktadır. Pilates yaparken direnç egzersizleri ile vücudunuzu zorlayabilir, kalori yakabilir ve aynı zamanda dengenizi geliştirebilirsiniz. Pilates, spor salonlarında yapılabileceği gibi evinize aldığınız birkaç ekipmanla da yapabileceğiniz egzersizlerden biridir. Ancak başlangıçta bir uzman ya da sertifikalı bir eğitmenden ders alarak ilerlemeniz önerilmektedir.

Pilates ilk başta size oldukça kolay görünebilir ancak bu durum yanıltıcıdır. Pilates genel olarak küçük ve etkili direnç hareketleri sayesinde postürünüzün iyileşmesini hedefler. Denge ve karın egzersizlerinin yoğunlukta olduğu pilates, zihin ile vücut arasında bağ kurmanızı sağlar. Esneklik, gövde stabilizasyonu ve postürün güçlenmesi ile hayat kaliteniz artar.

Tek Bacağı Saat Yönünde Döndürme

Bu egzersiz evde de kolaylıkla yapabileceğiniz denge egzersizleri arasındadır. Bu egzersizi uygulamak için ayağınızda bir çorap ya da ayakkabı bulunmaması gerekir.

Hareketi gerçekleştirmek için tek bacağınızı kaldırın ve yavaşça saat 12 yönünden 9 yönüne doğru döndürün. Bu egzersizi uygularken yerdeki bacağınızın çok hafif bükülü olduğundan ve gövde stabilizasyonu için karın kaslarınızın sıkılı olduğundan emin olun.

İhtiyaç duyarsanız bir destek noktasından hafifçe tutunabilirsiniz. Başlangıçta her bacağınız için 2 set yeterli olacaktır. İlerledikçe yavaşça set sayısını artırabilirsiniz. Bu denge egzersizi sayesinde hem ayak hem de gövde stabilizasyonunuzu geliştirebilirsiniz.

Tek Bacak Squat

Klasik squat egzersizinin ileri seviye bir versiyonu tek bacak squat olarak karşımıza çıkmaktadır. Denge egzersizleri arasında yer alan tek bacak squat, dengenin yanı sıra kalça ve bacaklarınızın güçlenmesi adına da oldukça etkili bir egzersizdir. Hatta zor bir egzersiz olduğu için başlarda kendinizi çok zorlamamanız ve konforlu şekilde yapabildikçe ilerlemeniz önerilir.

Hareketi gerçekleştirmek için ilk olarak ayaklarınızı omuz genişliğinde açın ve kollarınızı öne doğru uzatın. Ardından karnınıza bir nefes alın ve tek ayağınızı ileriye uzatın. Yerde olan ayağınızla zemini kavrayın, gövdenizi dik tutun ve bacağınız üzerinde çömelip kalkarak squat egzersizini uygulayın. Ellerinizi uzatmanız dengenizi sağlama konusunda size yardımcı olacaktır.