Diyet yaparken amacımız vücudumuzdaki fazla yağlı bölgeleri eritmek ve daha fit bir vücuda sahip olmaktır. Bu süreçte doğru bir şekilde beslenmek ise hem yaptığınız diyette daha başarılı bir sonuç almanızı sağlar hem de sağlığınızı olumlu yönde etkiler. Beslenme noktasında yaptığınız ve fark edemediğiniz yanlışlar aynada ve tartıda istediğiniz değişiklikleri görememenize sebep olabilir. Bu durum da motivasyonunuzu düşürebilir. Bu yazımızda, diyet yaparken fark edilemeyen beslenme yanlışlarını size anlatarak diyet planınızı başarılı bir şekilde uygulayabilmeniz için ipuçları vereceğiz.

Sağlıksız Besinleri Azaltın

Sağlıklı beslenme hem diyetiniz hem de vücut sağlığınız için oldukça önemlidir. Sağlıklı besinler genellikle daha fazla lif ve vitamin değerine sahipken aynı zamanda daha az kaloriye sahiptir. Bu sayede hem daha az kalori alabilir hem de açlığınızı çok daha rahat bir şekilde yönetebilirsiniz.

Elbette sağlıksız besinleri aniden beslenme rutininizden çıkarmanız ve tamamen kesmeniz çok doğru bir davranış olmaz. Bir süre sonra canınız tekrar bu besinleri çekebilir ve bu sefer diyetinizi tamamen bozabilirsiniz. Bu nedenle sağlıksız ve canınızın yemek istediği besinleri kendinize tamamen yasaklamak yerine, diyetinizi bozmayacak miktarda beslenme planınıza eklerseniz hem diyetinizi sürdürülebilir bir hale getirmiş olursunuz hem de kilo verme sürecinizi baltalamazsınız. Sağlıklı beslenme nasıl olur ve diyet yaparken neler yenmeli gibi soruların cevabını merak ediyorsanız “Sağlıklı Beslenme Tüyoları” başlıklı yazımıza da göz atabilirsiniz.

Tükettiğiniz Yağ Miktarına Dikkat Edin

Bulunduğumuz coğrafyada oldukça geniş bir yemek kültürüne sahibiz. Birbirinden lezzetli ve sağlıklı yemek çeşitlerimiz mevcut. Ancak diyet yaparken fark edilemeyen en büyük yanlışlardan biri, eğer bir yemek sağlıklı ise gözümüzde tamamen kalorisiz sayılması… Örneğin, zeytinyağlı bir sebze yemeği diyette oldukça masum görünebilir fakat içerisine eklenmiş olan yağ miktarı, yediğiniz sebze yemeğinin kalorisini oldukça artırmış da olabilir. Bu nedenle diyet sırasında yemek hazırlarken salatalarınıza ve yemeklerinize eklediğiniz yağ miktarına dikkat edin. Yiyecekleri fazla yağlı tüketmek size fark ettirmeden kilo aldırabilir.

Dışarıda Doğru Tercihler Yapın

Dışarıda yemek yiyeceğiniz zaman dengeli ve sağlıklı yemek çeşitleri sunan restoranları tercih edebilirsiniz. Özellikle diyet yaparken neler yenmemeli denildiğinde ilk akla gelen fast food zincirlerinden uzak durmanız gerekir. Restoranlarda yiyeceğiniz yemeğin kızartılmış olanlar yerine haşlanmış ya da ızgara olarak pişirilmiş olması da diyetinizi bozmamanızı sağlar. Tercih ettiğiniz içeceklerin ise alkolsüz ve şekersiz olması vücudunuza ekstra kalori almanızı engelleyerek diyetinizde size yardımcı olur.

Tuzu Tamamen Kesmeyin

Diyet yapan kişilerin fark etmeden yaptığı bir diğer yanlış ise tuzu tamamen diyet planından çıkarmalarıdır. Tuzun vücutta ödem ve kilo yaptığına dair yanlış bir inancın olması, kişileri bu yanlış tercihe sürüklemektedir. Diyet yaparken, günlük olarak aldığınız tuz miktarını bir miktar azaltabilirsiniz fakat tuzu tamamen kesmeniz, size gerekli olan mineralleri alamamanıza ve gün içerisinde halsiz hissetmenize yol açar. Bu ipuçlarına uyduğunuz sürece diyetinizi daha rahat ve doğru bir şekilde uygulayabilirsiniz.