Sağlıklı beslenme hem spor yapanların hem de yaşam kalitesini artırmak isteyenlerin en çok önem verdiği konulardan biri. Sağlıklı beslenme; vücudumuzun enerjisini yükseltmek, daha iyi görünmemizi sağlamak ve pozitif bir ruh haline sahip olmamızı desteklemek gibi  birçok etkiye sahip. Örneğin diyet uygularken günün büyük bir kısmında kendinizi yorgun, bitkin veya sinirli hissediyorsanız beslenme programınızı gözden geçirmeniz gerekiyor olabilir. Eğer vücudunuzun enerji ihtiyacını karşılayabilecek şekilde, sağlıklı beslenmek istiyorsanız aşağıdaki yazımıza göz atabilirsiniz.

Güne Kahvaltı ile Başlayın!

Güne kahvaltı ile başladığınızda kan şekeriniz dengelenir ve vücudunuz sakinleştiği için bir sonraki öğünde alacağınız kalori miktarını da kendi belirler. Eğer sabah kahvaltı öğününü atlarsanız vücudunuz geceden aç kaldığı için metabolizmanız yavaşlar ve kendinizi kontrol edemeyeceğiniz için bir sonraki öğünde sağlıksız gıdalara yönelebilirsiniz. Araştırmalara göre kahvaltı yapmayan kişilerin yapan kişilere oranla daha çabuk kilo aldığı veya daha zor kilo verdiği gözlemlenmiştir. Kahvaltıdan eksik etmemeniz gereken besinler ise; protein kaynağı olan yumurta, mevsim sebzeleri ile kalsiyum kaynağı olan süt ve süt ürünleri… Dilerseniz konuyla ilgili yararlı bilgiler paylaştığımız “Sağlığımız İçin Kahvaltı Ne Kadar Önemli?” başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Vücudunuzun İhtiyaç Duyduğu Besinleri Tüketin!

Protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineraller, vücudunuzu meydana getiren hücrelerin dengeli bir şekilde çalışması için gerekli olan kaynaklardır. Eğer tek taraflı şekilde , yani sadece karbonhidrat ya da protein ağırlıklı besleniyorsanız bu sağlıksız bir beslenme şeklidir.

Öğün Saatlerinizi Düzenleyin!

Sağlıklı beslenmek için neler yapmalıyız sorusu aklınızı kurcalıyorsa işe ilk olarak yemek saatlerini belirleyerek ve bu saatlerin dışına çıkmamaya özen göstererek başlayabilirsiniz. Yukarıda da bahsettiğimiz üzere günün en önemli öğünü sayılan kahvaltı için sabahın erken saatlerini tercih edebilirsiniz. Bunun sebebi ise bu saatlerin metabolizmanın en hızlı çalıştığı saatler olması…

Günde 3 ana ve 3 ara öğün tüketerek ve ana öğünler arasında 4 saatlik bir zaman dilimi bırakarak ilerleyebilirsiniz. Ana öğünlerden 2 saat sonra da ara öğünler tüketilmelidir. Ancak son ara öğünün uyumadan en az 2 saat öncesinde olmasına dikkat etmeniz gerekir.

Kan şekerini gün boyunca dengede tutmaya yardımcı olmak için az miktarda ve sık yemek yemelisiniz. Ana öğünlerde çok fazla kalori almamak ve sağlıklı beslenmek için vücudunuzu ara öğünler ile desteklemek önemlidir. Ara öğünlerde belli bir ölçüde çiğ kuru yemiş, yoğurt, süt, taze meyve ve bitki çayları tüketebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken diğer bir nokta ise öğünlerde protein ve sebze dengesi kurmak olmalıdır. Eğer bir öğünde sebzeye yer veriyorsanız diğer öğünde mutlaka protein almaya özen göstermeniz gerekir. Akşam yemeklerinde olabildiğince hafif ve az kalorili besinler tüketilmelidir.