Hiçbir alete gerek duymadan evde veya spor salonunda kolayca uygulanabilen plank hareketi, bu yönüyle en sevilen egzersizlerden biri sayılıyor. Plank hareketi başta karın kasları olmak üzere, tüm kasları aynı anda çalıştırma potansiyeline de sahip. Öyle ki her gün yalnızca beş dakikanızı ayırarak plank hareketini gerçekleştirdiğinizde, vücudunuzda meydana gelen değişikliklere oldukça şaşırabilirsiniz. Eğer siz de plank hareketinin faydalarını merak ediyor ve doğru plank duruşunun nasıl olması gerektiğini öğrenmek istiyorsanız, aşağıdaki yazımızı sizin için derledik.

Doğru Plank Duruşu Nasıl Olmalı?

Plank duruşu uygularken vücudunuzu sabit bir şekilde tutmanız çok önemli. Öncelikle doğru pozisyon almak için plank nasıl yapılır anlatalım:

  • Yüzüstü yere uzanın,
  • Dirseklerinizi omuz seviyesinde açın ve 90 derece olacak biçimde destek alın,
  • Bu esnada elleriniz yere paralel dursun,
  • Ardından baş bölgenizden topuklarınıza dek dik bir pozisyon alın,
  • Dikkat etmeniz gereken nokta; bu hareketi gerçekleştirirken dirsekleriniz mutlaka omuzlarınızın altında yer almalı.

Yukarıdaki adımları uygulayarak plank egzersizini düzenli olarak gerçekleştirdiğinizde, kaslarınızı çalıştırabilir ve hayal ettiğiniz fit görünüme kavuşabilirsiniz. Burada önemli olan kısım, bu hareketi düzenli olarak ve gün içerisinde birkaç set olacak şekilde tekrarlamaktır.

Plank Hareketinin Faydaları Neler?

Plank hareketinin pek çok faydası olduğunu söylemiştik, gelin bunlara beraber göz atalım: *Plank hareketini gerçekleştirirken vücudunuz dik bir pozisyonda kaldığı için karın kaslarınız yüksek oranda çalışır. Bu yönüyle plank, karın kaslarını güçlendirme konusunda en sık başvurulan egzersizlerden biridir. Dilerseniz konuyla ilgili yararlı bilgiler paylaştığımız ‘Düz Bir Karın İsteyenler İçin Etkili Karın Egzersizleri’başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

  • Plank duruşu aynı zamanda kalça ve diz arkasındaki kasları harekete geçirir. Bu şekilde kalçalarınız sıkılaşır ve daha hızlı forma girersiniz.
  •  Plank hareketi ile boyun, sırt ve omuz kaslarınız da çalışır.
  •  Plank hareketi bel ve boyun bölgesindeki ağrıları azaltmada etkilidir.
  •  Sırt kaslarını esneten plank pozisyonu bu sayede daha kolay ağırlık kaldırma olanağı sunar.
  •  Plank hareketi ile vücudunuzun farklı kasları eş zamanlı olarak çalışır. Bu sayede metabolizmanız da hızlanır.
  •  Plank hareketi sayesinde daha dengeli ve dik bir duruşa sahip olabilirsiniz.
  •  Plank egzersizi diğer spor hareketlerini daha yüksek kondisyonda yapma imkanı sunar.
  •  Plank hareketi aynı zamanda vücut esnekliğini de artırır.