Karın bölgesindeki yağlardan şikayetçi olan ve dümdüz bir karna sahip olmak isteyen kaç kişi var? Eğer içinizden “Ben! Ben!” diyorsanız, söyleyelim. Göbek eritme ve düz bir karna sahip olma konusu düşündüğünüz kadar zorlu bir süreç değil. Yalnızca uymanız gereken birtakım kurallar var. Bunun için öncelikle sağlıklı bir yağ yakımı şart. İşte bu yüzden sağlıklı beslenmenin yanı sıra gün içinde düzenli olarak karın egzersizleri yapabilir, bu sayede karın bölgenizde kas kütlenizi artırarak daha fit görünebilirsiniz. Aynaya baktığınız zaman aklınıza hemen “Göbek nasıl eritilir?” sorusu geliyorsa, beslenme alışkanlıklarınızı değiştirdikten sonra hayatınıza düzenli olarak uygulayacağınız karın egzersizlerini dahil ederek, zaman içinde istediğiniz görüntüye kavuşabilirsiniz. Eğer siz de daha düz bir karın istiyorsanız, aşağıdaki yazımızda düzenli olarak uyguladığınız taktirde karın bölgenizi düzleştirecek egzersizleri sıraladık.

İşte Düz Bir Karına Kavuşmanıza Yardımcı Olacak Karın Egzersizleri:

Mekik

Mekik hareketi için öncelikli olarak havlu veya matın üzerine sırt üstü uzanın. Ardından dizlerinizi bükerek ayak tabanlarınızı yere basın. Elleriniz başınızın arkasında, baş parmaklarınızı da kulaklarınızın arkasına gelecek şekilde konumlandırın. Ardından karnınızı içeri çekerek iyice sıkın ve başınızı, boynunuzu ve kürek kemiklerinizi koordine şekilde yerden kaldırın. Birkaç saniye bu şekilde bekleyerek ardından yavaşça uzanın ve hareketi tekrarlayın. Dilerseniz konuyla ilgili yararlı bilgiler paylaştığımız ‘‘Doğru Mekik Nasıl Çekilir? Mekik Çekmenin Faydaları’’ başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Plank

Plank en etkili egzersiz hareketlerinden biri olup, düz bir karın isteyenler için de vazgeçilmezdir. Plank hareketini gerçekleştirmek için dirseklerinizin üzerinde ve elleriniz yere paralel durup, yüzüstü olacak şekilde konumlanın. Hareketsiz kaldığınız plank pozisyonunda beklerken gücünüzü dirseklerinizin ve ayak parmaklarınızın üzerinde toplayın. Doğru gerçekleştirdiğiniz plank egzersizi sayesinde karın kaslarınız güçlenirken, dik durmaya yarayan kaslarınız da harekete geçecek.

Mountain Climber

En etkili karın kası hareketlerinden biri olan, plank pozisyonunda başlayacağınız mountain climber egzersizinde dirsekleriniz bu defa bükülü değil dik olacak şekilde konumlanır. Ardından sırasıyla sağ ve sol bacak göğse doğru çekilerek sanki yerde koşu yapıyormuşçasına harekete devam edilir. Karın kası yapmak için de oldukça faydalı bir egzersiz olan mountain climberın süresini kendi temponuza göre belirleyebilirsiniz.

Makas

Karın hareketlerinden biri de kaslarınızı güçlendirmeye yardımcı olan makas egzersizi. Öncelikle havlu veya matın üzerine sırtüstü uzanın ve kollarınızı düz bir şekilde yanlara doğru açın. Bu hareketi dikey ve yatay olacak şekilde iki türlü de yapabilirsiniz. Dikey makas için bacaklarınızı yukarı kaldırın ve yere değmeyecek şekilde aşağı yukarı hareket ettirmeye başlayın. Yatay makas içinse bacaklarınızı karşılıklı olacak şekilde sola ve sağa doğru hareket ettirin.

Toe Touch

Göbek eritme hareketleri denilince akla ilk gelen egzersizlerden biri olan Toe Touch için sırt üstü gelecek biçimde bir havlu veya matın üzerine uzanın. Dizlerinizi bükerek ayak tabanlarınızı yere sağlam şekilde basın. Ardından boynunuzu çok eğmemeye çalışarak sırasıyla sağ kolunuzla sağ ayağınıza, sol kolunuzla da sol ayağınıza değmeye çalışın. Hareketten daha iyi verim alabilmek için bu esnada karnınızı sıkmayı unutmayın.

Tags :