Düzenli bir şekilde spor yapmanız, sağlığınızı ve yaşam kalitenizi olumlu yönde etkiler. Bu nedenle sağlığınıza dikkat eden bir bireyseniz, belirli bir plan çerçevesinde düzenli bir şekilde spor yapmanız gerekir. Yapmayı sevdiğiniz aktiviteye göre bunlar yüzme, yürüyüş, yoga, çeşitli açık hava egzersizleri ya da fitness hareketleri olabilir.

Evlerde, açık alanda ve spor salonlarında rahatlıkla uygulanılabilen fitness hareketleri çoğu kişi tarafından sıklıkla tercih edilir. Elbette her sporda olduğu gibi fitness yaparken de dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalar vardır. Bunlar, hareketi doğru şekilde yapmanız, postürünüze göre uygun egzersizleri seçmeniz, yeterli sıklıkta ve yoğunlukta uygulamanız gibi hususlardır.  Bu önemli noktalara dikkat etmezseniz sakatlık ve benzeri sağlık sorunları ile karşılaşabilirsiniz. İşte en yaygın fitness hataları…

1.Bilinçsiz Bir Şekilde Başlamak

Fitness yapmaya başlarken bilinçli ve sakin hareket etmeniz oldukça önemlidir. Fitness hareketleri hakkında bir bilginiz yoksa bu alandaki profesyonel hocalardan yardım alabilir ya da antrenmanlara başlamadan önce ayrıntılı bir şekilde araştırarak bilgi sahibi olmaya çalışabilirsiniz. Bilinçsiz bir şekilde fitness yapmanız size istediğiniz sonuçları vermeyebilir ya da kısa süre içerisinde sizi sakatlanma gibi sağlık problemleri ile karşı karşıya bırakabilir.

2.Hedef Belirlememek

Fitness yapmaya başlamadan önce kendinize bir hedef koymalısınız. Bir hedefinizin olması fitness hareketlerine odaklanmanızı kolaylaştırır ve bu hareketlerde başarınızın artmasını sağlar. Örneğin hedefinizi kilo vermek, sıkılaşmak, daha esnek olmak ya da kas kütlenizi artırmak olarak belirleyebilirsiniz.

Tabii hedefinizi kendinize göre kişiselleştirmeniz ve fitness yapmaya başlarken hedefinize göre ilk ölçünüzü almanız tavsiye edilir. Haftalık ya da aylık olarak ölçümlerinizi yenileyebilir ve başladığınız noktadan ne kadar ilerlediğinizi görerek daha motive bir şekilde fitness egzersizlerini uygulamaya devam edebilirsiniz.

3.Egzersizleri Yanlış Yapmak

Yapmak istediğiniz spor ister koşma ister yüzme ya da fitness gibi direnç antrenmanları olsun, dikkat etmeniz gereken en önemli nokta egzersizi doğru formda uygulamanızdır. Örneğin koşu sırasında ayaklarınızı yere omurganızla uyumlu bir açıda vurmalı, yüzme esnasında kollarınızı eklemlerinizin açısına göre doğru bir şekilde kullanmalısınız.

Fitness hareketleri esnasında hafif ya da ağır bir ağırlık kullanmanız fark etmeksizin egzersizi doğru formda yapmaya özen göstermelisiniz. Sadece vücut ağırlığı ile yaptığınız egzersizlerde dahi yanlış bir formda egzersiz yapmak sakatlanmanıza yol açabilir. Örneğin plank hareketi esnasında kalçanızın vücut hizanızdan aşağıda olması, omurganızın bel kısmına fazla yük bindirerek sakatlanmanıza yol açabilir. Bu durumu engellemek için daha önce sizin için paylaştığımız Doğru Plank Duruşu Nasıl Olmalı? Plank Hareketinin Faydalarıyazımıza göz atabilirsiniz.

4.Plan Yapmamak

Fitness yapmaya başlayan kişilerin genellikle özen göstermediği noktalardan biri de planlama yapmaktır. Planlama yapmamanız, egzersiz rutininizin yeterince etkili olmamasına yol açabilir. Aynı zamanda bir planınız olmadan fitness hareketlerini uygulamaya başlamanız spor şevkinizi de hızlı bir şekilde kırabilir. Bu nedenle doğru sıklıkta ve yoğunlukta bir egzersiz planlaması yapmayı ve disiplinli bir şekilde bu plana uymayı unutmayın!