Günlük hayatınızda ne sıklıkta hareket ettiğinizi hiç düşündünüz mü? Artık gideceğimiz her yere toplu taşıma ya da araçla ulaşıyor, en yakın yere dahi yürümeye çekiniyoruz. İş hayatımızda uzun saatler aynı sandalyede oturuyor ve gün içinde hareketsiz kalıyoruz. Hal böyle olunca, önemli sağlık sorunlarına dönüşebilecek hareketsizlik temelli hastalıklar da kapımızı çalıyor. Peki uzmanlar bu konuda ne öneriyor? Uzmanlara göregün içindedüzenli olarak yapılan ve 30-45 dakika süren tempolu yürüyüşler, kişinin hastalıklara yakalanma riskini düşürüyor ve yaşam süresini uzatıyor.

Sağlık açısından oldukça faydalı olan yürüyüş, kilo vermek isteyenler tarafından da sıkça tercih edilen bir aktivite. Bunun en önemli sebebi ise yürüyüş yapmanın basit ve maliyetsiz olması. Her gün düzenli olarak yürüyüş yapmanın diğer faydalarını merak ediyorsanız, aşağıdaki yazımızı sizin için derledik.

Zihinsel Stresi Azaltıyor

Uzmanlar düzenli yürüyüş yapmanın zihinsel sağlığı olumlu yönde etkilediği konusunda hemfikir. Endorfin seviyesini yüksek tutan düzenli yürüyüşler, zihinsel stresi de azaltıyor. Depresyonun hafif ve orta derece belirtilerini azaltmaya yardımcı olan bu yürüyüşler sayesinde majör depresyon düzensizliği çeken hastaların da depresyon semptomları azalıyor.

Kalp Hastalığı Riskini Azaltıyor

Kalp sağlığı için oldukça yararlı olan düzenli yürüyüşler vücudumuzda oksijen dolaşımını artırıyor. Aynı zamanda yüksek tansiyonu ve kolesterol seviyesini düşürüyor. Kan dolaşımını artırdığı için de kalp hastalıklarının önlenmesine katkıda bulunuyor.

Kalp Krizi Riskini Düşürüyor

Gün içinde atılan 10 bin adım ile kolesterol dengesini düzenlemek mümkün. Trigliserid olarak adlandırılan kandaki yağ seviyesi yalnızca adım atarak düşürülebiliyor. Düzenli yürüyüşler damarları koruyan, HDL olarak adlandırılan koruyucu kolesterolü yükseltmenin de en iyi yolu. Damar sertliğini önleyebilen ve kolesterol değerlerini dengeleyen düzenli yürüyüşler, diyabet ve tansiyon değerlerinde de düşme sağlıyor. Bütün bu olumlu etkiler göz önünde bulundurulduğunda düzenli yürüyüşün kalp krizi gelişme riskini önemli bir oranda azaltabildiğini söyleyebiliriz.

Diyabeti Geciktiriyor

Gün içinde atılan 10 bin adım sayesinde insülin direnci kırılıp, diyabetin gelişme riski azaltılabiliyor. İnsülin direncinin kırılmasıyla birlikte kan şekeri düzene giriyor. Bu durum ailesel diyabet hastalığı olan kişilerde diyabetin ortaya çıkmasını geciktirdiği gibi diyabet hastalığı olanlarda ilaç ve insülin ihtiyacını azaltabiliyor.

Kansere Karşı Koruyor

Düzenli yürüyüşler vücudun bağışıklık sistemini güçlendirerek, kansere yakalanma riskini de azaltmış oluyor. Örneğin kilo verme ve östrojen hormon seviyesindeki düzenleme sayesinde rahim ve meme kanseri riski düşüyor. Aynı şekilde bağırsak hareketleri düzenlenip hızlandığı için bağırsak kanseri riski azalıyor.

Kilo Vermeye Katkı Sağlıyor

Çağımızın en önemli sağlık sorunlarından biri olan obezite ile savaşmak için en iyi yol, düzenli yürüyüş. Kilo vermek için kalori yakmak şart. Bu sebeple uygulanan diyetin yanı sıra gün içinde 10 bin adım atarak fazladan 500 kalori daha yakmak mümkün.

Depresyona İyi Geliyor

Düzenli yürüyüşler beynimizde endorfin ve seratonin gibi maddeler salgılatıyor ve bu sayede zihinsel stresi azaltıyor. Depresyonda kullanılan ilaçların çoğu beyindeki bu maddelerin seviyesini arttırarak etki gösterir. Düzenli yürüyüşler ilaç kullanmaksızın depresyon belirtilerini belirgin şekilde azaltırken, kişinin dikkat ve konsantrasyon yeteneğini artırıyor.

Alzheimer Riskini Düşürüyor

Düzenli yürüyüşler beyin sağlığının güçlenmesine katkı sağlayarak erken bunama ve Alzheimer gibi hastalıkların gelişme riskini azaltıyor. Uzmanlar bunun sebebini ise düzenli spor sayesinde beyindeki algılama işlevinin güçlenmesi ve yaşlanmaya bağlı gelişen sinir hücreleri arasındaki bağlantı kaybının azalması olarak açıklıyor.

Uykuya Dalmayı Kolaylaştırıyor

Kaliteli bir uyku vücudumuz için çok önemli. Fakat günümüzde insanların maruz kaldığı uzun çalışma saatleri, gürültü kirliliği, stres gibi çeşitli sebeplerden dolayı uykusuzluk problemi de yaygın hale geldi. Ancak şunu bilmeliyiz ki her uykusuzluk problemi yaşadığımızda ilaca başvurmamak gerekiyor. Çünkü yapılan araştırmalarda gün içinde yapılan düzenli yürüyüşlerin, uykuya dalmayı kolaylaştırdığı ve uyku kalitesini artırdığı gözlenmiş. Uyku öncesinde yapılacak yürüyüşler ise vücuttaki enerjiyi artırdığı için uykuya dalışı geciktirebiliyor. Bu sebeple yürüyüşlerinizi uyku öncesi yapmamakta fayda var.

Osteoporozdan Koruyor

Gün içinde atılan 10 bin adım, kas ve eklemlerin güçlenmesini sağlıyor. Kemik yapısını güçlendiren ve kemiklerde kalınlaşmayı sağlayan düzenli yürüyüşler, bu sayede osteoporozun önlenmesine de yardımcı oluyor.

Bağışıklık Sistemini Güçlendiriyor

Düzenli yürüyüşün en önemli faydalarından biri ise hiç şüphesiz bağışıklık sistemini güçlendirmesi. Gün içinde atılan 10 bin adım sayesinde NEDEN HEP 10 B ADIM hızlanan metabolizma ve kan akımıyla beraber, bağışıklıktan sorumlu hücreler bütün vücuda dağılıyor. Güçlü bir bağışıklık sisteminin bize katkısı ise, vücudun virüs ve bakterilerle daha kolay savaşmasını sağlamak. Güçlenen bağışıklık sistemi sayesinde birçok hastalığa yakalanma riski azalırken, vücuttaki kronik gezici ağrılar hafifliyor.

Tags :