Karın kası çıkarmanın ne kadar zorlu bir süreç olduğunu birçoğunuz duymuştur. Eğer böyle bir hedefiniz varsa, karın kası elde etmek için uyguladığınız programın dışında neler yemeniz gerektiğini de bilmeniz gerekir. Ancak bu şekilde istediğiniz sonuçlara ulaşmak mümkün olur. Öncelikle aklınızda ‘Karın kası istiyorum ama nereden başlamak gerek bilmiyorum’ gibi bir düşünce varsa, cevap verelim. İlk olarak yağ oranınızın düşük olması şart. Karın kası diğer kaslara benzemez, kolay kolay ortaya çıkmamakla birlikte belli başlı istekleri vardır. Mesela yağ kaybınızı maksimuma çıkaracak diyetler yapmayı gerektirir. ‘Peki ya beslenmeme ekleyeceğim karın kası yiyecekleri neler?’ diye soracak olursanız, cevapları aşağıdaki yazımızda sizin için derledik.

Peynir

Peynir, karın kası diyeti uygulayanlar için kemik ve kas gelişimine katkı sağlamanın yanı sıra tokluk hissi verdiği için kilo kaybına ve vücuttaki yağ oranının azalmasına yardımcı olacaktır. İçerisindeki bol protein miktarı ile peynir, karın kası yapmak isteyenler için etkili bir besindir. Özellikle süzme peynir iyi bir kazein proteini olup, tercih etmeniz önerilir. Süzme peynir alırken dikkat edilmesi gereken nokta düşük sodyumlu olmasıdır çünkü diyet esnasında tuzdan uzak durmak gerekir.

Elma

Karın kası yapmak için ideal vücut yağ oranını korumak önemli. Karbonhidrat alımını kestiğinizde ve spor esnasında bolca enerji harcadığınızda yağ oranınız belirli bir miktar düşecektir. Bu durum açlık hissini doğurur. Bu yüzden karın kası diyeti gibi çok düşük kalorili diyetlerde açlığın bastırılması gerekir. Elma, düşük kalorisi ve şeker oranıyla spordan sonra ortaya çıkan açlık hissini yok ettiği ve size enerji verdiği için uygun bir karın kası yiyeceğidir.

Hindistan cevizi yağı

Hindistan cevizi yağını yemek insana başta garip bir düşünce gibi gelse de karın kası yiyeceklerine eklendiğinde oldukça faydasını göreceğiniz bir seçenek. Bunun sebebi ise diğer yağlara oranla daha çabuk enerji olarak kullanılması ve karbonhidratı kestiğinizi düşünürsek, ortaya çıkacak olan düşük enerji sorununu gidermesi. Ancak unutulmaması gereken bir nokta var; o da kalori faktörü. Sonuçta bu da bir yağ ve yalnızca 1 gramında 9 kalori bulunuyor. Yapılması gereken, Hindistan cevizi yağını diyetinizdeki diğer yağ ve karbonhidratlar yerine kullanmak, onlara ek olarak aynı anda tüketmek değil! Hindistan cevizi yağını kullanmaya başladıktan bir ya da iki hafta sonunda metabolizmanız hareketlenir.

Badem

Badem, size gün içinde enerji sağlayacak önemli besinlerden bir tanesi. Bademin içindeki yağ asitleri kalbinizi ve vücudunuzdaki yağ oranını korur. Karın kası gelişiminize yardımcı olmak için hem spor öncesinde hem de sonrasında badem tüketebilirsiniz.

Yumurta / Yumurta beyazı

Karın kası elde etmek isteyenler için kalsiyum kaynağı olarak yumurta önerilir. Siz de kahvaltılarda ve gün içinde yumurtayı haşlanmış olarak tüketebilir ve uzun süreli tokluk hissine sahip olabilirsiniz.

Yumurta beyazının etkili kısımlarına gelecek olursak; çabuk sindirilmesi ve kas hücreleri için ihtiyaç duydukları amino asidi sağlamaları bakımından tercih edilir. Ayrıca yumurta beyazını pişirmenin çeşitli yolları vardır ve bu da diyet anında yemek seçeneklerinizi çoğaltır.

Ispanak

Karın kası istiyorsak bol bol salata yemek şart. Ispanak bu noktada daha sık başvurmamız gereken ve bize güç kaynağı sağlayan besinlerden bir tanesi. İçinde diğer sebzelere oranla daha fazla protein bulunan ıspanağı pişmiş olarak yemek gerekiyor çünkü ıspanak piştiği zaman antioksidan etkisi de ortaya çıkmış oluyor.

Balık

Balık, verdiği uzun süreli tokluk hissi sebebiyle diyet yapanlar tarafından sıkça tercih edilirken, Omega-3 ile kalsiyum ve protein bakımından zengin yapısı sayesinde önemli diyet öğünlerinden biri sayılır. Özellikle ızgara şeklinde pişirilen ve yağ oranı bakımından daha sağlıklı olan somon, çupra ve levrek gibi balıklar öğle ve akşam yemekleriniz için ideal seçeneklerdir.

Fıstık ezmesi

Fıstık ezmesi belki de karın kası diyetinde karşımıza çıkan en lezzetli ve tatmin edici besin. Karın kası yaparken beslenmemiz için iyi bir seçenek olan yerfıstığı ezmesinin öne çıkan tarafları; uzun süreli doyurucu etkisi ve tamamen sağlıklı yağlardan oluşması. Ayrıca bir veya iki çorba kaşığı tüketildiğinde açlığınızı saatlerce kontrol altına almasıyla gönlünüzü fetheder. Ancak marketten alıp tüketmeden önce fıstık ezmesinin doğal olup olmadığını kontrol etmek gerek. Aksi halde içindeki şeker yağlanmayı azaltmanızı engeller ve bu durumu yaşamak canınızı sıkabilir.