Hiç bu aralar kilo aldığını, mutlaka spora başlaması gerektiğini ya da artık sağlıklı beslenmek istediğini söyleyen bir arkadaşınız oldu mu? İnanın artık herkesin çevresinde bunları söyleyen birileri var hatta belki de bunlardan bir tanesi de sizsiniz. Peki ya sizce tüm bunları fark ettiği ve artık spora başlaması gerektiğini bildiği halde insanları bundan alıkoyan sebep ne? Ah bir bilsem olay zaten çözülür mü diyorsunuz? O halde biz söyleyelim. Sporu eğlenceli hale getirmeyi bilmemek…

İnsanların çoğu sporu bir zorunluluk olarak görür ve onun hiçbir anından keyif almak istemez. Oysa ki sporu yalnızca zayıflamaya ya da fit kalmaya giden bir yol olarak görmeyip, kendimize yaptığımız bir yatırım olarak adlandırır ve bunu bir hayat tarzı haline getirirsek işte o zaman bedenimiz daha enerjik, yaptığımız spor da daha verimli olur.

Peki ya sporu nasıl eğlenceli hale getirebilirim?

1. Spor yapma sebebinizi hatırlayın

Sporu kendiniz için yaptığınızı asla unutmayın! Spor bir öz yatırımdır ve kendinize ayırdığınız bu zaman kesinlikle eşsiz ve çok değerli. Sporda geçirdiğiniz her saniye vücudunuz, kaslarınız, dayanıklılığınız ve benliğiniz, gelişmek üzere ileri doğru adımlar atar. Egzersizler esnasında her ne kadar zorlansanız dahi hemen bunu aklınıza getirin ve hedefinize doğru ilerleyin.

2. Dikkatinizi toplayın

Herkesin dikkat dağıtıcı unsurları vardır. Kiminin telefonu, kiminin devamlı aklında dolaşan görev ve sorumlulukları. Spor yaparken bunlardan uzak durmak ve tamamen spora odaklanmak gerekiyor. Siz en iyisi spora başlamadan önce her şeyi uzaklaştırın ve spor esnasında kendinizi müziğin ritmine kaptırın. Unutmayın ki müzik her zaman sporu eğlenceli kılar.

3. Kendinize hedefler koyun

Kendinizi biricik görmek yalnızca günlük hayatta değil spor yaparken de çok önemli. Bu yüzden daha iyi olmak adına kendinize hedefler koyun ve o hedefe ulaşmak için motive edici kaynaklar arayın. Örneğin bir elbise gördünüz ve çok beğendiniz. Kendinizi o elbisenin içinde ve en iyi halinizle hayal edin. Emin olun spor yaparken hareketin zorluğuna odaklamayı değil de bu tür düşüncelerle zihninizi oyalamayı seçtiğinizde egzersizlerin nasıl bittiğini anlamayacaksınız.

4. Doğru spor kıyafetleri seçin

Sizi rahat ettirmek üzere üretilmiş, terletmeyen, esnek kumaşlı spor kıyafetleriyle spor yaptığınızda kendinizi çok daha iyi hissedersiniz. Öyle ki terleten kumaşa sahip bir kıyafetle spor yapmak hem siz hem yanınızdakiler için can sıkıcı hale gelebilir. İster bir salonda ister açık havada spor yapıyor olun hareket özgürlüğünüzü engellemeyen kıyafetlerin içinde olmak, yaptığınız sporu ve spordan sonraki anlarınızı eğlenceli hale getirir.

5. Kendinize uygun sporu bulun

Her insanın damak zevki ayrıysa, aynı spordan zevk almaları nasıl beklenebilir ki? Kimi sahilde koşmaktan hoşlanır, kimi bir havuzu boylu boyunca yüzmekten, kimi tempolu yürüyüş yapmak ister, kimine ise ağırlıksız spor hafif gelir, tat almaz. Önemli olan kendine uygun sporu bulmak ve onu hayatına dahil etmek. Sevmediğin bir sporu kendini zorlayarak yaptığında değil de sevdiğin bir sporu bağlılık göstererek devam ettirdiğinde, sonuçlarından çok daha memnun kalacaksın.

6. Başkalarını da dahil edin

Sonuçta sosyal varlıklarız değil mi? Bir spor arkadaşı edinmek ya da kalabalık bir spor grubuna dahil olmak motivasyonunuzu bir anda artırabilir. Ortak bir amaç uğruna toplanan insanlar her zaman psikolojik olarak birbirine destek olur. Örneğin siz de yürüyüş rutininize arkadaşlarınızı dahil edip, egzersizinizi daha keyifli hale getirebilirsiniz. Eğer kendinizde tek başına spora başlama motivasyonunu bulamıyorsanız, hemen bu yola başvurabilir ve spor yaparken diğerleriyle beraber daha çok eğlenebilirsiniz.

7. Yeni yollar arayın

Başta sporu hayat tarzı edinmek gerek demiştik. Gün içinde genellikle oturuyor ve yalnızca egzersiz yaptığınız anlarda hareket ediyorsanız, bu da yanlış. Evet günümüzde bir sandalyenin üstünde saatler geçirilen ofis hayatları popüler olsa da en azından bulabildiğiniz her hareket anını değerlendirebilmek gerek. Buna asansör yerine merdiven kullanmak, yakın yerlere vasıtayla değil de yürüyerek gitmek gibi harekete geçirici adımlar örnek verilebilir.

Tags :