Belli dönemlerde bir akım haline gelen bazı beslenme çeşitleri bulunuyor. İşte ketojenik beslenme de bunlardan biri… Ketojenik beslenme açlık hissettirmeden kilo vermeyi desteklediği ve daha hızlı yağ yaktığı söylendiği için tercih edilebiliyor. Ketojenik beslenme ne demek, bir de ona değinelim. Ketojenik beslenme; vücuda karbonhidrat alımını azaltmayı hedefleyen bir beslenme biçimi diyebiliriz. Bu beslenme biçiminde vücudumuz enerji ihtiyacını stoklanan yağları yakarak giderir. Eğer siz de “Ketojenik beslenme nedir nasıl yapılır?” sorusunun cevabını merak ediyor ve hangi besinleri tüketmeniz gerektiğini öğrenmek istiyorsanız aşağıdaki yazımızı sizin için derledik.

Ketojenik Beslenme Nasıl Yapılır?

Ketojenik beslenme nedir sorusunu yanıtladığımıza göre bu beslenme biçiminin nasıl yapıldığına dair cevapları paylaşalım. Ketojenik beslenme düzeninde karbonhidrattan uzak durularak zengin yağların tüketimine öncelik verilirken tahıl içeren gıdalardan tamamen uzak durulur. Yalnızca eğer iki ana öğün arasında çok fazla açlık hissediliyorsa, az miktarda karbonhidrat ve yulaf ezmesi tüketilebilir. Dilerseniz konuyla ilgili yararlı bilgiler paylaştığımız ‘‘Az Kalorili ve Sağlıklı Ara Öğünler başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Ketojenik diyette yüksek yağ içeren besinler ve yeterli miktarda protein tüketilir. Ancak belirttiğimiz gibi karbonhidratlara çok az yer verilir. Halk arasında keto diyet olarak da adlandırılan bu diyette %75 oranında yağ, %20 oranında protein ve %5 oranında karbonhidrat yer alır.

Bu beslenme yönteminde proteinlere de kısıtlı oranda yer verilmesinin bazı sebepleri bulunuyor. Başlıca sebebi ise; vücuttaki fazla protein de zaman içinde glikoza dönüştüğü için bu durumu engellemek adına günlük alınması gereken protein oranının, kalori tüketiminin %25’ini geçmemesi gerekiyor.

Bu beslenme türünde hangi besinlerin tüketilebileceğine ve hangi besinlerden uzak durulması gerektiğine göz atmak isterseniz, sizin için bir ketojenik beslenme listesi hazırladık;

Ketojenik beslenmede tüketebileceğiniz besinler;

*Organik yumurta

*Et ve tavuk eti

*Somon, hamsi, midye, alabalık, kalamar ve ahtapot gibi deniz mahsulleri

*Domates, biber, kabak, soğan ve çiğ ıspanak gibi nişasta oranı düşük sebzeler

*Süzme yoğurt, krema, kabak çekirdeği, fındık, ceviz ve yulaf ezmesi

*Tam yağlı kaşar peyniri, Ezine peyniri gibi yağlı peynirler

*Zeytinyağı, tereyağı, avokado yağı, Hindistan cevizi yağı gibi sağlıklı yağlar tüketilebilir.

Ketojenik beslenmede uzak durulması gereken besinler;

*Fast food yiyecekler

*Meyveli soda, hazır meyve suları, asitli meşrubatlar

*Bezelye, fasulye, mercimek, fıstık

*Az yağlı süt ve süt ürünleri

*Cips, gofret, kraker, bisküvi gibi işlenmiş ve basit karbonhidrat içeren abur cuburlar

*Kiraz, üzüm, incir, şeftali, dut gibi yüksek oranda şeker içeren meyveler

Not; Ketojenik beslenmeye başlamayı düşünüyorsanız, öncesinde mutlaka uzman bir hekime danışın.