Günlük hayatınızda düzenli olarak esneme hareketleri uygulamak, beden sağlığınızı korumak açısından oldukça önemlidir. Esneme hareketleri kadın erkek herkesin vücuduna pek çok fayda sağlar. Özellikle yaptığınız spordan daha fazla verim almak ve sakatlanma riskini minimuma indirmek istiyorsanız egzersiz öncesinde mutlaka esneme egzersizleri uygulamanız gerekir. Dilerseniz konuyla ilgili yararlı bilgiler paylaştığımız Spor Öncesi Isınma Hareketleri” başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Esneme hareketleri vücudunuzun esneklik seviyesini artırmaya yardımcı olduğu gibi duruşunuzu da iyileştirir. Diğer yandan sabah esneme hareketleri ile güne başlamak, stresi ve vücut ağrılarını azaltmada rol oynar. İşte bu yüzden esneme hareketlerini hem günlük hem de antrenman rutininize dahil etmek gerekir. Eğer siz de vücudunuzu rahatlatacak esneme hareketlerini merak ediyorsanız aşağıdaki yazımızı sizin için derledik.

Boyun Bölgenizi Esnetmek İçin;

Boyun bölgenizi esnetmek için nerede olduğunuzun bir önemi yok. İster mat üzerinde durun, ister masa başında çalışıyor olun, ihtiyaç duyduğunuz zaman boyun bölgenizi esnetebilirsiniz. Boyun bölgenizi iyice esnetmek için başınızı sağa ve sola ardından da öne ve geriye hareket ettirin. Önemli olan nokta boynunuzu nazik bir şekilde, yavaşça hareket ettirmektir.

Omuz Bölgenizi Esnetmek İçin;

Boynunuzu güzelce esnettikten sonra omuz esnetme hareketine başlayabilirsiniz. Omuz bölgenizi esnetmek için öncelikle esneteceğiniz kolunuzu göğsünüze doğru yaklaştırın. Zıt yöne doğru hareket ettirdiğiniz bu kolunuza diğer kolunuz ile destek olun. Daha sonra hareketi diğer kolunuzla da tekrarlayın.

Sırt Bölgenizi Esnetmek İçin;

Sırt bölgesini esnetmek, özellikle masa başında çalışan kişiler için oldukça önemlidir. Sırtınızı esnetmek istiyorsanız oturduğunuz yerde kollarınızı ileriye doğru uzatın ve avuç içleriniz ileriye bakacak şekilde parmaklarınızı birbirine kenetleyin. Daha sonra kollarınızı ileri doğru iyice uzatıp, diğer yandan da sırtınızı olabildiğince geriye doğru çekin. Sırt bölgenizi esnetirken kaslarınızın gerildiğini hissetmeniz gerekir.

Ön Bacaklarınızı Esnetmek İçin;

Ön bacaklarınızı esnetmek için ayağa kalkın ve dengenizi iyi kurun. Öncelikle bir ayağınızı arkaya doğru hafifçe kaldırın. Ardından elinizden destek alarak topuğunuzu kalçanıza doğru yaklaştırmaya çalışın ve bir süre bekleyin. Ardından hareketi diğer bacağınız ile tekrarlayın.

Arka Bacaklarınızı Esnetmek İçin;

Arka bacaklarınızı esnetebilmek için oturur pozisyondayken bir bacağınızı ileri doğru uzatın. Ardından diğer bacağınızı diz kapağınıza paralel duracak şekilde eliniz ile sabitleyin. Duruşunuzu bozmadan elinizle ileri doğru uzanarak ayağınızı tutmaya çalışın ve sonrasında hareketi diğer bacağınızla tekrarlayın.

Bel Bölgenizi Esnetmek İçin;

Bel bölgenizi esnetmek için yere mat serip, sırt üstü uzanın. Ardından bir bacağınızı elleriniz yardımıyla diz kapağından tutarak iyice kendinize doğru çekin. Sonrasında bu esneme hareketini diğer bacağınız ile tekrarlayın.