Birçoğumuz ana öğünleri eksiksiz şekilde tüketsek de konu ara öğünlere geldiğinde daha unutkan oluruz. Ancak sağlığımızı ve formumuzu korumak açısından ara öğünleri atlamamak gerekir. Az kalorili ve tok tutan sağlıklı ara öğünler tercih ederek kan şekerimizi dengeleyebileceğimiz gibi metabolizmamızı hızlandırmak da mümkün. Aynı zamanda sağlıklı ara öğünler tercih ederek bir sonraki yemek vaktine kadar açlık hissinin önüne geçebiliriz. Eğer siz de gün içinde tüketebileceğiniz az kalorili ve sağlıklı ara öğünlerin ne olduğunu merak ediyor, bu besinlerin vücudumuza katkılarını ve ne zaman tüketilmeleri gerektiğini öğrenmek istiyorsanız aşağıdaki yazımızı sizin için derledik.

Ara Öğün Olarak Ne Yenmeli?

Ara öğünlerin amacı; kan şekerini dengede tutarak çabuk acıkmayı önlemek ve bu sayede bir sonraki öğünde aşırı yemenin önüne geçmek. Bu sebeple ara öğünlerde ne tür besinler tükettiğimiz oldukça önemli. Eğer ara öğün olarak sağlıklı besinler değil de yağlı ve şekerli yiyecekler tüketirsek kan şekerimizde ani yükselmeler ve sonrasında ise ani düşüşler gerçekleşir. Ara öğün tercihinde sağlıklı ve 100-200 kalori civarında tercihler yaparak kilo kontrolü sağlayabilir ve formda kalabiliriz.

Sağlıklı ara öğünlerin vazgeçilmezi olarak; protein içeren ve lif oranı yüksek olan besinleri sayabiliriz. Ara öğün tüketimini alışkanlık haline getirebilirsek, metabolizma hızımız da artacaktır. Dilerseniz konuyla ilgili yararlı bilgiler paylaştığımız ‘‘Metabolizma Hızlandırmanın En Pratik 7 Yolu” başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Ara Öğün Alternatifleri

Yoğurt

Sağlıklı ara öğün seçeneklerinin başında gelen yoğurt hem protein hem de karbonhidrat açısından dengeli bir besindir. Yoğurt tek başına bir ara öğün olarak tercih edilebileceği gibi içerisine katılan zencefil, nane, pul biber, kekik gibi baharatlarla zenginleştirildikten sonra da tüketilebilir. Hatta tatlı ihtiyacınızı bastırmak istiyorsanız yoğurdun içine tarçın ilave edebilirsiniz. Yoğurdun içine mevsim meyveleri eklemek de başka bir seçenektir. Bu şekilde aynı anda karbonhidrat ve protein ihtiyacınızı karşılayabilir ve kan şekerinizde meydana gelebilecek ani değişimlerin önüne geçebilirsiniz. Yoğurt severlerin sağlıklı ara öğün olarak tercih ettiği bir başka tarif ise yoğurdun içine sebze eklemek. Bu şekilde ortaya çıkan ara öğünler mideyi doldurur ve tokluk hissinin süresini uzatır. Aynı şekilde ara öğün örnekleri olarak ayran veya kefiri de sayabiliriz.

Yulaf

Yulaf, kaliteli bir karbonhidrat olup sıkça tercih edilen sağlıklı ara öğünlerden biridir. Bunun sebebi ise yulafın içerik bakımından zengin bir lif kaynağı olmasıdır. Aynı zamanda düşük enerji değerine sahip bir besin olan yulaf, kan şekerini hızlı yükseltmeyen bir karbonhidrat olduğundan dolayı da ideal bir ara öğündür. Yulafı nasıl tüketeceğiniz ise tamamen size kalmış. Dilerseniz az miktarda süt ile yaklaşık on dakika pişirilen yulafın içine meyve veya kuruyemiş ekleyebilirsiniz. Eğer çiğ bir şekilde tüketmek istiyorsanız da meyve veya yoğurt ekleyerek aynı etkiyi sağlayabilirsiniz.

Ara Öğün Ne Zaman Yenmeli?

Ara öğün ne zaman yenmeli sorusunun cevabını merak ediyorsanız söyleyelim. Ara öğünlerin tüketim zamanının ana yemeklerden sonra 2-3 saati geçmeyecek şekilde ayarlanması gerekir. En ideali ise gün içinde iki veya üç kez ara öğün tüketmek.