Yaz yaklaştıkça aklımızda hep aynı soru gezinmeye başlar. Acilen kilo vermek için ne yapabilirim? Bunun için egzersiz, düzenli beslenme gibi alışkanlıklar mutlaka hayatınızda yer almalı. Ancak bu adımları uyguladığınız halde süreci bir tık daha hızlandıracak çözümler arıyorsanız, işte bu noktada metabolizmanızı hızlandırmak işinize yarayabilir. Çünkü metabolizmanız ne kadar hızlıysa o kadar çok kalori yakar ve o kadar hızlı kilo verirsiniz. Ayrıca hızlı bir metabolizmaya sahip olmak sizi daha enerjik yapar ve daha iyi hissettirir.

Herkesin çevresinde sık sık yemek yiyip neredeyse hiç kilo almayan insanlar vardır. İşte bu kişilerin metabolizması kendiliğinden hızlıdır. Ancak bu durum sizi üzmesin çünkü günlük alışkanlıklarınızı değiştirerek metabolizmanızı hızlandırabilmek mümkün. Peki ya nasıl mı? Bu sorunun cevabını merak edenler için aşağıdaki yazımızda metabolizma hızlandırmanın en pratik 7 yolunu derledik.

1.Kahvaltıya Dikkat Edin

Sağlıklı bir beslenme için kahvaltının önemi göz ardı edilemez. Kahvaltıda lif ve protein ihtiyacımızı karşılayacak gıdalar tüketmek ise metabolizma için oldukça faydalıdır. Çünkü proteinin hazmı karbonhidrata oranla daha uzun sürer ve bu özelliği ile metabolizmayı daha fazla çalıştırır. Aynı zamanda sizi uzun süre tok tutar. Bu sebeple kahvaltıda mutlaka yumurta, az yağlı peynir ve yoğurt gibi gıdalar tüketmeye özen gösterin. Dilerseniz konuyla ilgili yararlı bilgiler paylaştığımız ‘‘Sağlığımız İçin Kahvaltı Ne Kadar Önemli?’’ başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

2.Her Öğünde Bol Miktarda Protein Alın

Yemeklerdeki besin maddelerini sindirme, depolama, hücrelere taşıma gibi işlemler için harcadığımız bir miktar kalori vardır. İşte bu yüzden yemek yemek metabolizmamızı birkaç saatliğine hızlandırır. Proteinler ise en yüksek termik etkiye sahiptir ve metabolizmanızı %15 ile %30 arası hızlandırabilir. Diğer yandan protein tüketmek daha çok doygunluk hissi vererek aşırı yemek yeme isteğini giderir.

3.Tam Tahıllı Seçimler Yapın

Bir diğer önemli besin kaynağı ise yulaf, tam tahıllı ekmek gibi lif bakımından zengin yiyeceklerdir. Bu besinler de sizi hem tok tutar hem de metabolizmayı hızlandırır. Sağlık için uzak durmanız gereken gıdalardan olan şeker ve beyaz un tüketmek yerine tam tahıllı ve lifli gıdalara yönelerek metabolizmanızı daha iyi çalıştırabilirsiniz. Araştırmalara göre tam tahıllı gıdalar tüketen kişilerin metabolizma çalışma oranının arttığı ve beyaz, rafine un tüketen kişilere oranla daha fazla kalori yaktıkları bilinmektedir.

4.Soğuk Su İçin

Su içmek metabolizmanızı geçici bir süre hızlandırabilir. Araştırmalar yarım litre su içildiğinde dinlenmiş haldeki metabolizma hızının bir saat boyunca %10 ile %30 arası arttığını gösteriyor. Üstelik bu su, soğuk olarak içildiğinde vücudunuz suyu kendi sıcaklığına getirmek için fazladan enerji harcıyor. Ayrıca su içmek doygunluk hissi yaratıyor.

5.Yeterli Miktarda Omega-3 Alın

Omega-3 yağ asitleri yönünden zengin balıklar tüketmek metabolizmanızı hızlandırabilir. Çünkü omega-3 kan şekerini dengeler ve iltihap giderici etkisiyle metabolizmayı düzenler. Omega-3 yağ asitleri en çok balık, keten tohumu, soya, yeşil yapraklı sebzeler ve yumurtada bulunur.

6.Yeterli Miktarda Uyuyun

Uykusuzluk tiroid hormonunu etkiler. Bu durum, insülin direncinin artmasına ve kilo almanıza yol açar. Bunun sebebi ise uykusuzluğun metabolizmayı olumsuz yönde etkilemesidir. Yapılan araştırmalarda uykusuzluğun, açlığı tetikleyen girelin hormonunu artırdığı görülmüştür. Bu sebeple her gün yeterli miktarda uyumak oldukça önemlidir.

7.Yeşil Çay ve Kahve Tüketin

Yapılan araştırmalar yeşil çayın metabolizmayı %4 ile %5 arası, kahvede bulunan kafeinin ise metabolizmayı %3 ile %11 arası hızlandırdığını gösteriyor. Metabolizmayı hızlandıran ve kilo vermenize yardımcı olan içeceklerden kahve ile vücutta tutulan yağları, serbest yağ asitlerine dönüştürerek yağ yakma hızını artıran yeşil çayı her gün tüketmekte fayda var.