Birçoğumuzun aşina olduğu ve spor yapanların antrenman programlarından eksik etmediği squat; üst bacaklar ve kalça için harika bir egzersiz hareketi. Vücut geliştirme ve güç programlarında uygulanan squat, kaslar ile sinir sistemi arasındaki koordinasyonu dengeli hale getirir. Düzenli squat uygulaması ile güçlenen bacaklarımız sayesinde daha hızlı koşabilir, daha yükseğe zıplayabiliriz. Ancak squat yaparken dikkatli olmak ve tekniği doğru uygulamak gerekir. Çünkü yanlış yapılan squat hareketi istenmeyen bir sakatlığa sebep olabilir. “Peki ya doğru squat nasıl olmalı?” diye merak ediyorsanız, aşağıdaki yazımızda bu sorunun cevabını ve düzenli squat yapmanın faydalarını sizin için derledik.

Doğru Squat Nasıl Yapılır?

Squatın birçok türü var ve bu squat türlerine dilerseniz ağırlık ekleyebilir, bu sayede farklı kas gruplarınızı çalıştırabilirsiniz. Özellikle kalça ve üst bacaklar için oldukça etkili olan squatı günlük egzersiz hareketlerinize ilave edebilirsiniz. Ancak squat hareketini doğru yapmaya özen göstermek gerek. Bunun için dikkat edebileceğiniz bazı püf noktalar var:

-Öncelikle ayaklarınızı omuz genişliğinde açın ve genel ağırlığınızı topuklara verin. Bunu yaparken parmak ucunda durmamak ve sırtınızı dik tutmak gerekir. Böylece squat hareketi, sırt ağrılarınıza da iyi gelecektir.

-Bacaklarınızı omuz genişliğinde açın. Ellerinizi ise öne doğru uzatın. Böylece dengenizi daha rahat sağlayabilirsiniz. Ardından öne doğru eğilmeden, squat pozisyonunda yavaşça eğilip, kalkın. Eğilme esnasında ağırlığınız iki bacağınızın arasında dengede olmalı.

-Eğer squat hareketine ağırlık eklemek istiyorsanız dik bir konuma gelin ve bacaklarınızı omuz eşliğinde açın. Ağırlığı iki elinizle eşit şekilde ve dengede tutun. Eğilip kalkarken ağırlık ile beraber yükselin ve eğilme esnasında ağırlığınızı yine iki bacağınız arasında dengeleyin.

Düzenli Squat Yapmanın Faydaları Neler?

Squat yaparken vücudunuzun en büyük kas grubu olan bacak kasları devrede olduğu için kalp atım hızınız yükselir. Aynı zamanda kan dolaşımı hızlanır. Bu yüzden squat yaptığınız zaman vücudunuz spor için gerek duyulan, gerçek bir ısınmaya sahip olur. Kalp kasının güçlenmesi ve nabzınızın yükselmesiyle beraber endorfin salgılanması daha fazla olur. Bunun yanı sıra bacaklar sıkılaşır ve daha fit bir vücuda sahip olabilirsiniz. Aslında iyi bir karın kası için de squat yapmak gerekir. Squat, metabolizmayı harekete geçiren egzersiz olduğu için yağ yakımı da sağlar. Düzenli squat yaptıkça vücut direnciniz güçlenir. Bel ve sırt ağrısı çeken kişiler ve özellikle masa başında çalışanlar için ideal bir harekettir. Dilerseniz konuyla ilgili daha fazla bilgi edinebileceğiniz Masa Başında Çalışanlar İçin Egzersizler başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Squat Yaparken Bunlara Dikkat Edin!

1.Vücudunuzu aşırı zorlamayın. Squat oturuşu esnasında zorluk çekiyorsanız indiğiniz seviyeyi biraz daha yükseltebilirsiniz.

2.Squat esnasındabedeninizi düz tutmaya çalışın. Sırtınızı ve belinizi fazla bükmeden, düz durmaya gayret edin.

3.Squat yaparkendizleriniz önde olmamalı ve bileklerinizin hizasını geçmemeli.

4.Squatta yukarı kalkarken öne doğru eğilmeyin. Hareket esnasında üst gövdenizin açısı sabit olmalı.

5.Squattayukarı kalkarken dizlerinizi içe bükmeyin. Çünkü dizlerinizi içe bükmek kalça kaslarınızı doğru çalıştırmadığınız anlamına gelir. Bu sebeple otururken dizlerinizi ayaklarınızla aynı hizada tutun ve kalkarken de tekrar düzeltin.