Yaz kapıda! Bu günler en çok yaz ayları yaklaştıkça vücudunu forma sokmak isteyen ve bunun için sağlıklı beslenip, düzenli egzersiz yapmayı ihmal etmeyenleri heyecanlandırıyor. Eğer sizin de hedefiniz yaza kadar kilo vermek ya da formunuzu korumak ise öncelikle yapmanız gereken şey sağlıklı ve dengeli beslenmek. Ayrıca sıkılaşmak ve vücudunuzu şekle sokmak için de fiziksel aktivitelerinizi artırmak ve düzenli egzersiz yapmak şart. Ama siz tüm bunları zaten yapıyorsanız, süreci hızlandıracak ve kilo vermenizi sağlayacak bir adım daha var. “Peki ya nedir?” diye soracak olursanız, cevabı söyleyelim. Öğünlerinizde yağ yakıcı besinlere yer vermek! İşte bu yüzden aşağıdaki yazımızda kilo verme sürecinizi hızlandırabilecek bazı yağ yakıcı besinleri sizin için derledik.

Yeşil Çay

Kilo verme üzerindeki etkisi bilimsel olarak da kanıtlanan yeşil çay, sağlık açısından oldukça yararlı. İçeriğindeki kalori miktarı neredeyse sıfır olan yeşil çay, metabolizmayı hızlandırmakla birlikte kilo kaybını da artırır. Çünkü yeşil çayın içindeki polifenol bileşenler, yağ yakımını hızlandırır. Bu sebeple yeşil çay içmek, sağlığınız için yararlı olduğu gibi kilo vermenize de yardımcı olacaktır.

Keten Tohumu

Yüksek posa içeriği sayesinde yağ yakımına yardımcı olan keten tohumu aynı zamanda sindirim sistemini de düzenler. Keten tohumunun vücudumuza diğer etkileri, kabızlık ve şişkinliği önlemesidir. Eğer kilo vermek ya da formunuzu korumak istiyorsanız gün içinde keten tohumu tüketebilir, dilerseniz süt, yoğurt veya salatalara ekleyebilirsiniz.

Kırmızı Biber

Kırmızı biberin içinde kapsaisin adı verilen bir madde bulunur. Bibere acı tadını veren bu madde aynı zamanda daha hızlı ve etkili yağ yakmayı sağlar. Sağlık açısından da oldukça yararlı olan kapsaisin sayesinde vücudunuz daha az yağ depolar ve kalori yakımınız %8 civarında artış gösterir. Kırmızı biber tokluk hissi de oluşturduğu için iştah kontrolü sağlama amacıyla başvurulan bir yiyecektir.

Tarçın

Yağ yakıcı özelliğiyle bilinen besinlerden biri de tarçındır. Kan şekeri regülasyonunu sağlayan tarçın, vücudumuz üzerinde olumlu etkilere sahip. İnsülin hormonunun kandaki düzeylerini dengede tutan tarçın, bu özelliğiyle kilo kontrolünün sağlanmasına yardımcı olur. Eğer metabolizma hızınızı artırmak istiyorsanız düzenli olarak tarçın tüketebilirsiniz.

Ananas

Ananas içeriğindeki bromelin adı verilen madde sayesinde yağ yakımını hızlandıran besinlerden biridir. Ananas aynı zamanda sağlık açısından da oldukça yararlı bir meyvedir. Metabolizma hızını artıran ve yağ yakımını kolaylaştıran ananası her gün bir dilim şeklinde tüketerek zayıflama sürecinizi hızlandırabilirsiniz.

Yumurta

Yumurta en iyi protein kaynaklarından biri olduğu gibi aynı zamanda tok tutma özelliğiyle de bilinir. Bu bakımdan kilo verme ve yağ yakma konusunda etkili bir besindir. Siz de her sabah kahvaltıda bir adet yumurta yiyerek gün boyu daha uzun süre tok kalabilir, yağ yakım hızınızı artırabilir ve bu sayede kilo vermeye başlayabilirsiniz.

Somon

Somon, omega-3 bakımından oldukça zengindir. Bu özelliği ile yağ yakımına katkısı olan somon, sizi gün içinde tok tutar. Düzenli olarak somon tüketmenin hem sağlığınız hem de kilo vermeniz üzerinde olumlu etkileri vardır.

Avokado

Avokado yağ yakımı konusunda etkileri oldukça bilinen bir meyvedir. Bu özelliğinin yanı sıra uzun süre tok kalmanıza da yardımcı olan avokado, düzenli tükettiğiniz taktirde kilo vermenize de yardımcı olur. Avokado içerdiği su ve lif oranı bakımından da oldukça yararlıdır.

Hindistan Cevizi Yağı

Hindistan cevizi yağının içinde bulunan yağ asitleri, vücutta depolanmak yerine enerji için kullanılır. Bu özelliği sayesinde Hindistan cevizi yağı kalori yakımı sağlar. Oldukça sağlıklı ve doğal yağlardan biri olan Hindistan cevizi yağını kullanarak siz de yağ yakım hızınızı artırabilirsiniz.