Kilo alışverişi konusunda en önemli faktörlerinden biri olan metabolizma hızınızı artırmak istiyorsanız, bazı yiyecekleri beslenme programınıza ekleyerek daha kolay kilo verebilirsiniz. Aynı zamanda metabolizmanız yavaş çalıştığında kilo almaya başlayabileceğiniz ve kendinizi halsiz hissedebileceğiniz için bu besinlere günlük rutininizde yer vermeniz ve metabolizma hızlandırma yöntemlerini uygulamanız oldukça önemlidir. Dilerseniz konuyla ilgili yararlı bilgiler paylaştığımız ‘‘Metabolizma Hızlandırmanın En Pratik 7 Yolu’’ başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Eğer siz de hangi yiyeceklerin vücudunuzu ne şekilde etkilediğini bilmek istiyor ve kilo vermek için avantaj elde etmek istiyorsanız aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz. İşte “Metabolizma nasıl hızlandırılır?” sorusunun cevabı olan besinler:

Mercimek

Lif, mineraller ve vitaminlerle dolu olan mercimek, metabolizma hızlandırmak isteyenler için önerilen bir besindir. Mercimeğin içeriğindeki protein ve lif sizi uzun süre tok tutar. Aynı zamanda sindirimi kolaylaştıran ve toksinleri kolondan temizlemede rol oynayan mercimek, bu yönüyle metabolizmanızı hızlandırmada etkilidir.

Kereviz

Kalorisi yüksek bir gıda olarak bilinen kereviz sindirim açısından da zor bir besindir. Bu sebeple vücudunuzun kerevizi sindirebilmesi için daha fazla kalori yakması gerekir. Beslenme programınıza kerevizi eklediğinizde metabolizmanız diğer yiyeceklere oranla daha fazla hızlanacaktır.

Brokoli

Lif, vitaminler, mineraller ve protein bakımından zengin bir içeriğe sahip olan brokoli aynı zamanda kan şekeri seviyesini düşürmede etkilidir. Brokoli tüketmek anormal metabolizmanın iyileşmesine destek olur.

Tarçın

Doğal bir kilo verme baharatı sayılan tarçın, metabolizma hızını artırmada oldukça etkilidir. Kan basıncını düşürmede de etkisi olan tarçın, insülin duyarlılığını artırmaya da destek olur. Günlük rutininizde çaylarınıza, salatalarınıza veya çorbalarınıza tarçın ekleyerek metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz.

Turunçgiller

Greyfurt, portakal, mandalina, limon kivi gibi turunçgiller, metabolizma hızlandıran yiyecekler arasında yer alır. Bu besinler aynı zamanda yağ eritmek konusunda da oldukça faydalıdır.

Elma

Metabolizma hızlandıran besinler arasında yer alan elma, diyet lifi bakımından oldukça zengindir. Günde bir adet elma tüketmek, metabolizmanızı hızlandırmanızda önemli bir rol oynar.

Armut

Armut da tıpkı elma gibi lifli meyveler arasında yer alır ve su içeriği yüksektir. Armutun suyunu içmek yerine kendisini yerseniz daha fazla lif alabilirsiniz. Bu meyve içeriğindeki yoğun lif sayesinde sindirim sistemine destek olarak zayıflamayı da kolaylaştırır.

Elma Sirkesi

Kilo vermek isteyenler tarafından sıkça başvurulan ve BMI değerini düşürerek metabolizmayı hızlandırma konusunda etkili olan elma sirkesi aynı zamanda pH’ı dengeler.

Yeşil Çay

Yeşil çay, karın yağı yakarak vücudu uyardığı için kilo kaybını destekleyen bir besindir. Sebebi ise yeşil çayın içeriğinde metabolizmayı etkileyen fitokimyasal bir yapı bulunmasıdır.

Kahve Metabolizmanızı hızlandırarak kilo vermenize de yardımcı olan besinlerden biri de kahvedir. Ancak burada dikkat etmeniz gereken kahvenizin ekstra kalori içermemesi gerektiğidir. Kahvenin aynı zamanda detoks özelliği de bulunur. Metabolizma hızını artırmak için aşırıya kaçmadan kahve tüketebilirsiniz.