Nefes egzersizleri özellikle stresli bir dönemden geçtiğimiz ve kendimizi daha iyi hissetmeye ihtiyaç duyduğumuz şu günlerde, uygulayan herkese iyi gelecek ve rahatlama sağlayacak yöntemlerden biri. Uygulama bakımından da oldukça pratik olan nefes egzersizleri için yalnızca birkaç dakikanızı ayırmak yeterli. Vücudunuz ve zihniniz için ayırdığınız bu ufak zaman dilimi sayesinde hem günün stresini atabilir hem de yaşam kalitenizi yükseltebilirsiniz.

Nefes egzersizleri vücudunuzun daha fazla oksijen almasını ve bunun sonucunda fizyolojik ve psikolojik olarak kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar. Aşağıdaki yazımızda “Nefes egzersizleri nasıl yapılır?” sorusuna yanıt olarak derlediğimiz, sağlıklı bir döngüde nefes alıp vermeyi sağlayan nefes egzersizlerini siz de evinizde rahatlıkla uygulayabilirsiniz.

Diyafram Nefesi Egzersizi

Diyafram nefesi egzersizi yapması kolay olduğu gibi vücudunuz için de oldukça rahatlatıcıdır. Bu nefes egzersizini uygulamak için öncelikle sırtınız dik olacak şekilde oturun veya rahat bir pozisyonda matın üzerine uzanın. Ellerinizden birini kaburganızın altına diğerini ise göğsünüzün üzerine yerleştirin. Burnunuzdan derince bir nefes alın. Bu esnada göğsünüz sabit olmalı ve karnınızı elinizi itecek şekilde hafifçe şişmeli. Ardından dudaklarınızı büzerek ağzınızdan nefes verin ve içinizdeki havayı dışarı atmak için karnınızın üzerindeki elinizi hissedin. Bu egzersizi birkaç defa tekrarlayın.

4-7-8 Nefes Egzersizi

4-7-8 nefes egzersizinde rahatlamak amacıyla karın nefesi kullanılır. Bu egzersizi sırtınız dik olacak şekilde oturarak ya da mat üzerine uzanarak yapabilirsiniz. 4-7-8 nefes egzersizine başlarken bir elinizi karnınızın üzerine diğer elinizi de göğsünüzün üzerine koyun. 4 saniye boyunca karnınızdan derin bir nefes alın ve sonrasında nefesinizi tutun. Bu şekilde yedi saniye bekleyin. Ardından sekiz saniye boyunca bütün nefesinizi verin ve bunu yaparken ciğerlerinizden tüm havayı dışarı çıkarmaya çalışın. Bu egzersizi birkaç defa, rahatlamış hissedene dek tekrarlayın.

Döngü Nefes Egzersizi

Solunum ritmine odaklanmayı amaçlayan döngü nefes egzersizi için bir matın üzerine sırtüstü uzanıp dizlerinizi bükün. Sol elinizi karnınızın üzerine sağ elinizi de göğsünüze koyun. Döngü nefesinde önemli olan nokta nefes alıp verirken elinizin nasıl hareket ettiğini fark etmek. Nefes alırken karın yukarı kalkmalı ve göğsünüz sabit durmalı. Aynı zamanda nefesi burnunuzdan alıp, ağzınızdan vermeniz gerek. Bu egzersizi birkaç sefer tekrarladıktan sonra yavaş ve düzenli nefes almaya devam edin. Döngü nefes egzersizinin sonunda rahatladığınızı hissedeceksiniz.

Sabah Nefesi Egzersizi

Sabah nefesi egzersizindeki amaç, sabahları yataktan kalktığınızda oluşan kas sertliğini azaltmak ve tıkalı olan solunum yollarını açmaktır. Sabah nefesi egzersizini düzenli şekilde uygularsanız, gün içinde karşılaşabileceğiniz sırt gerilimi de hafifleyecektir. Bu egzersizde diğerlerinden farklı olarak ayakta durmak gerekir. Dizlerinizi hafif bükük durumda konumlandırın ve belinizden dizlere doğru eğilin. Bu esnada kollarınız yere doğru sallansın. Yavaş ve derin bir nefes alırken en hafif tempoda yuvarlanarak kalkın. Son olarak da başınızı kaldırın. Ayakta kalınan bu pozisyonda nefesinizi birkaç saniye tutun ve tekrar önceki pozisyona dönerken yavaşça nefes vererek dizinize doğru eğilin.

Tags :