Yogaya başlamak isteyenlerdenseniz, öncesinde ufak bir araştırma yapmanız şart. Ancak bu araştırmayı yaparken karşılaşabileceğiniz türlü yoga ekolleri karşısında kafanız karışabilir ve “Hangi yoga türü bana daha uygun?” diye ikilemde kalabilirsiniz. Bu sorunu ortadan kaldırmak ve size en çok hitap eden, beklentilerinizi en iyi şekilde karşılayabilecek yoga türünü seçmenize yardımcı olabilmek için aşağıdaki yazımızda temel yoga çeşitlerini derledik. Dilerseniz konuyla ilgili daha fazla bilgi edinebileceğiniz Yoganın Faydaları Nelerdir? başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Temel Yoga Çeşitleri Nelerdir?

Hatha Yoga

Yoga türleri arasında en bilinen ve yaygın olarak kullanılan yoga türü Hatha Yoga’dır. Bu yoga türünü tercih edilir kılan özellik; diğerlerine göre daha yavaş bir pratik olmasıdır. Bu bakımdan yogaya yeni başlayanlar için uygundur. Hatha Yoga aynı zamanda zıt enerji kütleleri, yoga duruşları (asanalar), nefes teknikleri ve rahatlama içeren akışlarıyla dengeleyici bir yoga türüdür.

Kundalini Yoga

İsmini omurgada aktığı düşünülen kundalini enerjisinden alan Kundalini Yoga; zihin, beden ve duyular üzerinde bir bütün olarak çalışılan öğretidir. Kundalini Yoga’da meditasyona ağırlık verilir. Bu yoga türünde kundalini enerjisini çakralar üzerinden yükselterek arınma amaçlanır. Farkındalık yogası olarak da bilinen Kundalini Yoga ile fiziksel egzersizlerin yanı sıra spiritüel bir deneyim yaşayabilirsiniz.

Ashtanga Yoga

Ashtanga Yoga, güç yogası olarak bilinmektedir. Sanskritçe’de sekiz basamaklı yol anlamına gelen ve yüksek performans gerektiren Ashtanga Yoga’da nefes teknikleri ve egzersizleri önemli bir yer tutar. Bu sayede kan dolaşımı hızlanır ve vücut toksinlerden arındırılır. Ashtanga Yoga hem dinginleştiren hem de güçlendiren bir uygulama hedefleyenler için uygun bir yoga türüdür.

Vinyasa Yoga

Vinyasa Yoga’da farklı yoga duruşları (asanalar) nefes eşliğinde ve bir akış halinde uygulanır. Yani asanalar arasındaki geçiş nefesle bağlıdır ve her nefes verilişinde başka bir poza geçilir. Sanskritçe’de “özel bir şekilde yerleştirmek” anlamına gelen Vinyasa Yoga’nın belirgin bir özelliği de en enerjik yoga türü olmasıdır. Kondisyon amaçlayan Vinyasa Yoga’da bağ dokuları ve kasları geliştirmek hedeflenir. Ayrıca Vinyasa Yoga, en çok asana deneyimleyebileceğiniz yoga türlerindendir.

Bikram Yoga

Hot Yoga adıyla da bilinen Bikram Yoga 38-40 derece sıcaklıkta ve %40 neme sahip bir odada uygulanır. Bikram Yoga 26 asanadan oluşur. Sıcaklık aracılığıyla bağ dokularının daha kolay esnemesi ve toksinlerden daha hızlı arınması amaçlanır. Ayrıca bu sayede kas, eklem ve bağların incinme ve sakatlanma riski de en aza iner. Bikram Yoga’da var olan oda sıcaklığı sayesinde ısınma ve esneme egzersizlerinin uygulanmasına gerek yoktur. Bu yoga türünde bol bol ter atmak ve salgı bezlerini aktif olarak çalıştırmak hedeflenir.

Yin Yoga

Yin Yoga’yı öne çıkaran özelliği, diğer yoga türlerine kıyasla asanalarda daha uzun süre kalınmasıdır. Bu da Yin Yoga’yı yeni başlayanlar için uygun kılar. Uzun süreli kalınan bu akışlar ile bağ dokuların gelişmesi amaçlanır. Ayrıca kasların esnemesi de sağlanır. Kasların güçlenmesinden ziyade bağ dokuların gerilip esnemesine ve uzamasına yönelik uygulamalar içeren Yin Yoga, yüksek enerjili akışlar yerine denge odaklı, daha stabil akışlar barındırır.

Tags :