Hastalığımızda ve sağlığımızda bize yardım etmeyi amaçlayan bir öğreti olan yoga, bizi olumlu hayata hazırlayan uygulamalar bütünüdür. Üzerinde çalıştıkça mutluluk, sevinç ve huzur sağlayan yoga ile yaşadığımız sıkıntıları diğer insanlara oranla daha hafif atlatabilmek mümkün.

Vücuda esenlik kazandırmayı amaçlayan bu öğreti ile ideal sağlığımıza kavuşabilir, yapacağımız egzersizler ile bedenimizi ve zihnimizi güçlendirebiliriz.

Yaşam biçimi olarak öne çıkan yoga, bir tür ruh ve beden birleşmesi ya da birlikte huzura kavuşmak olarak ifade edilebilir. Yoganın diğer bir önemli noktası ise bireyi olumlu düşünmeye, yaşamaya ve davranmaya yönlendirmesidir. Yoga sayesinde doğru nefes alma tekniklerini öğrenerek, doğru düşünme, doğru yaşama felsefesini de benimseyebiliriz. Bu şekilde hayatta olumlu olana yönelmemiz ve yaşamımızı olumlu olana dönüştürebilmek de mümkün. Aşağıdaki yazımızda yoganın faydalarını sizin için derledik.

Yoganın Sağlığa Faydaları

Nefes kontrolü, akciğer ve kalp sağlığına etkisi

Nefes almak, birçoğumuzun bilinçsizce yaptığı bir eylemdir. Ancak yogayla tanışanlar kullandıkları pranayama adlı nefes alma teknikleri ile bu eylemin bilincinde olabilirler. Yoganın bizlere kattığı doğru nefes teknikleri nefes kontrolü sağlamakla beraber akciğer sağlığımıza iyi gelir ve aynı zamanda kalbi dinlendirir.

Sindirim sistemine etkisi

Yoga egzersizleri sindirim sistemini düzenlemeye yardımcı olur. Özellikle Shavasana duruşunda uygulanan derin gevşeme ve yavaş nefesler sayesinde sindirim sistemi sakinleşir ve dengelenir.

Esneklik ve kas güçlenmesine etkisi

Yoga esnasında zorlayıcı hareketler de vardır. Kasların güçlenmesinde etkili olan bu hareketler bağ ve kas dokusunun esneklik kazanmasını sağlıyor.

Bel ve sırt ağrılarına etkisi

Yoga, nefes egzersizleri ve hareketler sayesinde kasları güçlendirir, duruş bozukluğunu önler. Kronik sırt ve bel ağrısı olanlara iyi gelir.

Bağışıklığın güçlenmesine etkisi

Yoga egzersizleri, bağışıklık sistemini riske atan kortizol seviyesinin yükselmesini önler. Egzersizler ile bu seviye dengede tutularak bağışıklık sistemi güçlenmiş olur. Beyin hücrelerini dinç tutan yoga, zihni de rahatlatır.

Doğurganlığa etkisi

Beyin tarafından salgılanan kimyasalların, hormonlara katkısını zenginleştiren yoga egzersizleri, aynı zamanda kadınlardaki doğurganlığı da destekler.

Kan dolaşımına etkisi

Birçok rahatsızlığı önleyen yoga, kan dolaşımını düzenlemeye de yardımcı olur. Hücreler daha çok oksijen almaya başladığı için, kan damarlardan organlara daha etkin bir şekilde dağıtılır. Bu sayede yoga kalp ve damar sağlığını olumlu etkilerken, kanın pıhtılaşmasına ve vücut şişkinliklerine de engel olur.

Yoganın Psikolojik Faydaları

Yoganın asıl hedefi zihni yenilemektir. Yoga egzersizleri zihnimizi sadeliğe ve huzura kavuştururken, stresle başa çıkmamıza da yardım eder.

Hayatımızdan kaygıları uzaklaştırabilmek adına uygulanabilecek güzel bir yöntem olan yoga egzersizleri ile diyaframda esnekliği artırmak mümkündür. Yoga egzersizleri diyafram gerildiğinde düşünsel, duygusal ve fiziksel stresin üstesinden gelebilmek için bu problemle başa çıkar.

Yoga egzersizleri ile daha sakin ve dingin bir bireye dönüşmek mümkün. Yogayı hayatımıza katmak zihinsel ve bedensel sağlımızı geri kazanmak adına önemli bir adımdır.

Birçok faydası bulunan yoga, yapılan araştırmalara göre bazı rahatsızlıklar için rahatlatıcı ve iyileşme süreci için destekleyici olarak tanımlanıyor. İnsanın enerjisini, gücünü, dayanma sınırını ve tahammülünü artıran yoga aynı zamanda vücudun esnekliğini de artırıyor.

Hafızayı, zihinsel güçleri, özgüveni ve kararlılığı yükselten yoga insanın uyanıklık ve uyum sağlama yeteneğini güçlendiriyor.

Yoga yapanlarda metabolizma, dolaşım, sindirim ve iç salgı bezlerinin faaliyetleri artıyor.

Ağrılar ve sızılar gibi fiziksel bazı engelleri kaldırmaya yardımcı olan yoga; kasların, iç organların, bağların ve tendonların uyarılmasını sağlıyor.

Yoganın Fiziksel Faydaları

Yoganın Kaslara Etkisi Nedir?

Yoga egzersizlerinin kas oluşumunda etkisi vardır ancak bu egzersizler sporda olduğu gibi kasları şişirmez, yalnızca uzatır. Bu sayede bedenin ince ve zarif görünmesini sağlar.

Yoganın Zayıflamaya Etkisi Nedir?

Yoganın doğrudan zayıflattığını söylemek doğru olmaz ancak yoga öğretisi ile doğru beslenme de hayatımızın bir parçası haline gelir. Bu beslenme türü sağlığımızı korumayı amaçlar. Bedenimizle daha bilinçli bir ilişki içinde olduğumuz için metabolizmamız da daha düzenli çalışır. Bu durum, kilo verilmesine yardımcı olur.

Yoga Vücudumuzun Hangi Bölgelerine Daha Etkili Olur?

Yoganın vücudumuzun her bölgesine eşit derecede etkili olduğunu söyleyebiliriz. Yoga egzersizlerinin en güzel yanlarından biri de vücudu eşit derecede çalıştırması ve dengelemesidir.

Hamile Yogasının Faydaları Nelerdir?

Hamile yogası ile fiziksel ve zihinsel olarak pek çok fayda sağlamak mümkün. Öncelikle hamile yogası anne adaylarına dayanıklılık kazandırıyor. Bebeğin büyümesiyle orantılı olarak ağırlığını taşıyabilmek adına anne adaylarının daha çok enerji ve güç sahibi olması gerekli. Bunun için kaynak sağlayan yoga kalça, sırt, kol ve omuzları güçlendirir, dayanıklılık kazandırır.

Hamile yogası aynı zamanda ruhsal ve fiziksel dengeyi kuvvetlendiriyor. Fetüs karında büyüdükçe fiziksel olarak denge kurmakta zorlanan anne adaylarında progesteron ve östrojen hormonları artış gösterir. Bu artış, duygu dalgalanmalarına yol açabilir. Hamile yogası esnasında yapılan hareketlerle nefes alma ve odaklanma çalışmaları yapılır. Bu şekilde hem fiziksel hem duygusal olarak güçleniliyor.

Ayrıca bebek büyüdükçe, anne adaylarının vücudundaki özel kas gruplarına daha fazla baskı biner. Göğüsler ağırlaştıkça yükten dolayı hem sırt ve göğüste hem de boyun ve omuzlarda gerginleşme meydana gelir. Hamile yogası ise bu kas gruplarındaki gerginlikleri azaltır ve hafiflemeyi sağlar.

Hamile yogası ile kol, bacak kasları güçlenirken aynı zamanda kaslar ve bağ dokuları esner. En önemli noktalarından biri de kalçada gerçekleşen, pelvis bölgesindeki esneklik sayesinde anne adaylarını rahat bir doğuma hazırlamaktır.