Coronovirüs sebebiyle birçoğumuz çalışma ve öğrenim hayatımıza evden devam ediyor, zorunlu bir durum olmadıkça dışarı çıkmıyoruz. Ancak evde geçirilen bu süre boyunca sık sık mutfağa uğrama ve kendimizi atıştırmalıklara boğma isteği yaşayabiliyoruz. Bu kontrolsüz yeme alışkanlığına bir de hareketsizlik eklenince, sağlıksız beslenme ve kilo alma gibi sorunlar da kaçınılmaz oluyor. Peki ya evde geçirdiğimiz bu süreci kilo almadan atlatabilmek için neler yapmak lazım? Bu sorunun cevabını merak ediyorsanız, aşağıdaki öneri listemize göz atabilirsiniz.

1.Kahvaltıyı Atlamayın

Güne kahvaltı ile başlamak oldukça önemli. Çünkü kahvaltı yaptığınız taktirde vücudunuz uzun süre açlık çekmez. Bu durum, kan şekerinizin düşmesine bağlı olarak ortaya çıkabilecek gergin, sinirli veya uykulu ruh hallerinin önüne geçerek, güne daha zinde ve enerjik başlamanızı sağlar.

2.Sağlıklı Atıştırmalıklar Tüketin

Acıktığınız zaman yüksek kalorili yiyecekler yerine sağlıklı atıştırmalıklar tüketmeyi tercih edin. Mümkünse sağlıksız ve paketlenmiş yüksek kalorili yiyecekleri evinize sokmayın. Bunun yerine kendinize kalorisi düşük, sağlıklı atıştırmalıklar hazırlayabilirsiniz.

3.Meyve ve Sebze Tüketin

Bol bol sebze ve meyve tüketmek vücudumuz için faydalıdır. Çünkü sebze ve meyveler mineral ve vitamin bakımından zengin olduğu gibi hastalıklara karşı direncin oluşmasında da rol oynar. Ayrıca sebze ve meyve tüketimi doygunluk hissi yaratarak bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar. Bu sayede kilo kontrolüne de yardımcı olur.

4.Karbonhidrat Tüketimine Dikkat Edin

Karbonhidrat hem lif hem de önemli bir enerji kaynağıdır. Ancak karbonhidratı fazla değil gerektiği kadar tüketmek gerekir. Siz de kaliteli karbonhidrat tüketimi için beyaz ekmek yerine tam buğday ekmek tüketerek, vücudunuzun karbonhidrat ihtiyacını karşılayabilirsiniz.

5.Bol Su İçin

Su içmek vücudumuz için çok önemlidir. Vücudun düzenli çalışması ve yağ yakımı sağlayabilmek için günde 8-10 bardak su tüketmek gerekir. Eğer gün içinde su içmeyi unutuyorsanız bunun için su içmeyi hatırlatan uygulamalardan yararlanabilirsiniz.

6.Düzenli Egzersiz Yapın

Kilo almayı önlemek için evdeki boş zamanlarınızı egzersiz yaparak değerlendirin. Egzersiz alışkanlığınız sağlıklı beslenme ile bir araya geldiğinde, fiziksel değişiminizi olumlu yönde etkileyecek ve kilo vermenize yardımcı olacaktır. Dilerseniz konuyla ilgili daha fazla bilgi edinebileceğiniz Coronavirüs (Covid-19) Günlerinde Egzersizin Önemi başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

7.Yeşil Çay Tüketin

Her gün mutlaka bir bardak yeşil çay tüketin. Çünkü antioksidan yönünden zengin olan yeşil çay, bu sayede metabolizmanızın hızlanmasına yardımcı olur. Yeşil çay içerken bardağınızın içine bir dilim limon atabilir ve bu sayede çayın etkisini artırabilirsiniz.

8.Hamur İşlerinden Uzak Durun

Kek, börek, kurabiye gibi un ve şeker içeren yiyecekler tüketmek kilo alımına sebep olur. Özellikle hareketsiz kalınan böyle bir dönemde hamur işlerinden kesinlikle uzak durmanız gerekir.

9.Zeytinyağı veya Hindistancevizi Yağı Kullanın

Yemeklerinizde zeytinyağı ya da hindistancevizi yağı kullanın. Bu yağlar sağlıklı olduğu gibi kilo kontrolüne de yardımcı olur. Özellikle Hindistan cevizi yağının kalori alımını azalttığı bilinmektedir.

10.Balık Tüketin

İçinde bulunduğumuz bu dönemde bağışıklığı destekleyen ve omega-3 bakımından zengin bir besin olan balık tüketimini de unutmamak gerekir. Çinko bakımından da oldukça zengin olan balık hem vücut direncini artıran hem de sindirimi kolay olan bir besindir.