Pilatesi hayatınıza sokmak, bir sürü olumlu etkiyi de beraberinde getirir. Çünkü pilates yalnızca zayıflatmakla kalmaz; vücudu güçlendirir, yağsız kas oluşturur ve duruşu iyileştirir. Birçok kişinin fazla kilolarından kurtulmak için başladığı pilates, etkilerini kısa sürede dış görünüşünüze yansıtır.

Yapılan araştırmalarda düzenli olarak uygulanan pilatesin, fiziksel ve ruhsal sağlık üzerinde olumlu etkileri olduğu gözlenmiş. Bu sonuca göre, daha formda bir vücut ve daha iyi bir ruh sağlığı istiyorsak, pilatesi bir an önce hayatımıza dahil etmekte fayda var.

Pilatesin Zayıflama Üzerindeki Etkisi Nedir?

Pilates etkisini uzun dönemde daha iyi gösterir. Her ne kadar diğer kardiyo egzersizlerine oranla daha az kalori yaktırıyor olsa da devamlılık sayesinde sizi ideal kilonuza ulaştırır. Sonrasında ise yeniden kilo almanızı önler. Pilatesi diğer egzersizlerden ayıran etkisi, yağ yakımından ziyade ulaşılan ideal kilonun korunması ve verilen kilonun tekrar geri alınmasını önlemektir.

Unutulmaması gereken nokta; pilates yaparak kilo verebilmeniz için süreklilik şarttır. Pilatesi hayatınızın bir parçası haline getirmek ve derslere düzenli katılım sağlamak koşuluyla sağlıklı ve fit bir bedene kavuşabilirsiniz.

Öncelikli hedefiniz kilo vermekse, mat pilatesini sağlıklı bir diyetle birleştirebilir, daha hızlı sonuç almak istiyorsanız da reformer pilates, bilinen adıyla aletli pilatese başvurabilirsiniz. Aletli pilates; yürüme, yüzme, koşma gibi diğer kardiyo egzersizleri kadar etkilidir ve daha hızlı kalori yakmanızı sağlar. Aletli pilates sayesinde ideal kilonuza ulaşabilirsiniz.

Pilates sayesinde yakacağınız kalori miktarı, pilates uygulama yönteminize göre değişkenlik gösterir. Aletli pilates ve mat pilates birbirinden farklıdır. Reformer pilates ile daha fazla kalori yakabileceğiniz gibi dersin zorluk seviyesi arttıkça, aynı şekilde kalori yakımı da artar.

Pilates ile En Hızlı Şekilde Zayıflamak İçin Ne Yapmalı?

Pilatese başvurmadaki ilk amacınız kilo vermek ise sadece egzersiz yapmak yetersiz kalabilir. Bu yüzden pilatesin yanı sıra diyet uygulayarak ve beslenmenize dikkat ederek zayıflama sürecini hızlandırabilirsiniz.

Pilates sayesinde yaktığınız kalori miktarı, siz form kazandıkça artacaktır. Bu yüzden daha hızlı sonuç almak isterseniz pilatese ek olarak başka yöntemlere de başvurabilirsiniz. Mesela derslerinizi kardiyo çalışması ile destekleyebilirsiniz.

Günlük hayattaki bazı alışkanlıklarınızı değiştirmek de iyi bir adım olacaktır. Örneğin bulabildiğiniz her yürüyüş yapma anını değerlendirebilir, asansör yerine merdiven kullanmayı tercih edebilirsiniz.

Pilates ile Zayıflamak İçin Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Ne?

Dikkat edilmesi gereken noktalar; azimli ve istikrarlı olmak, verdiğiniz kiloları geri almamak için pilatesi hayatınıza adapte etmek, onu bir rutin haline getirmek olmalı.

Hızla kilo verirken derinizin sarkmaması, kas kitlenizin artması ve vücudunuzda çatlak oluşmaması önemlidir. Pilatesi bırakmadığınız sürece beliniz incelir, şekillenir, karın kaslarınız güçlenir ve kalçanız toparlanır. Pilates sayesinde vücudunuz forma girerken, bir yandan da normal zamanda kilo verirken yaşayabileceğiniz muhtemel deformasyonlar ortadan kalkmış olur.

Pilatesin Diğer Faydaları Neler?

Zorlu diyetler uygulamak yerine sağlıklı beslenerek ve düzenli spor yaparak ideal kilonuza ulaşabilmeniz mümkün. Bu noktada pilatesi hayatınızın bir parçası haline getirebilirsiniz. Pilatesi önemli kılan nokta, kasları kuvvetlendiren ve esneten egzersizleri kapsamasıdır. Diğer faydaları ise; duruşu düzeltir, esnekliği artırır, karın kaslarını güçlendirir, bel ve sırt ağrılarını azaltır, kaslarınızı şişirmeden güçlendirir, bağışıklık sisteminizi olumlu etkiler.

Neden Pilates Tercih Edilmeli?

Spor yapmak denildiğinde bazılarının gözü korkabilir çünkü akıllara hemen zorlu antremanlar ve yoğun tempoda harcanan maksimum enerji gelir. Ancak pilateste bu korkular yersizdir. Eğitmen kontrolünde yapacağınız pilates dersleri kalbinizi ve bedeninizi yormaz, genellikle yatar pozisyonda ve omurgayı tamamen destekleyen şekilde yapılır. Bu yüzden pilates ile spor korkunuzu aşmak, güç ve çeviklik kazanıp, koordinasyonunuzu geliştirmek mümkündür. Pilatesin bir avantajı da her yaşa hitap etmesidir. Çünkü pilates hareketleri herkesin yapabileceği, yalnızca farkındalık ve konsantrasyon gerektiren egzersizlerden oluşur. Sonuçları ise oldukça etkilidir.

Pilatesle Kısa Sürede Yaza Hazırlanabilir Miyiz?

Özellikle yaz yaklaştıkça çoğumuzu bir zayıflama telaşı sarar. Pilates bu dönemde iyi bir çıkış kapısıdır. Çünkü tatil öncesinde pilates yaparak forma girebilir ve bedeninizi sıkılaştırabilirsiniz. Ancak tek başına pilates elbette yetersiz kalır. Bu yüzden beslenmenize dikkat ederek süreci hızlandırabilirsiniz. Pilatese ek olarak bir de kardiyo egzersizlerini rutininize ekleyerek, yaratacağı etkiyi maksimuma çıkarabilir ve şekilli bir vücuda sahip olabilirsiniz.

Evde Pilates Yapılabilir Mi?

Evde pilates yapmak da bir seçenektir. Pilatese başlamadan önce hareketler hakkında bilgi sahibi olmak size yardımcı olacaktır. Çünkü pilates hareketlerini yanlış şekilde uygulamak bir işe yaramayacağı gibi üstüne bir de sakatlanma riski doğurabilir. Ancak hareketleri nasıl uygulayacağınızı öğrendikten sonra, pilatesten en iyi şekilde yararlanabilirsiniz.