Aç karnına spor yapmak, özellikle kilo vermek isteyen kişilerin en sık yaptığı hatalardan biridir. Bu noktada unutulan kısım, insan vücudunun çeşitli besin ve minerallere ihtiyaç duymasıdır. Öncelikle vücudunuzun bu ihtiyacını karşılar, üzerinden belirli bir süre geçtikten sonra da spor yaparsanız, yağ yakım hızınız artacaktır. Peki ya spor öncesi beslenme nasıl olmalı?

Eğer siz de bu sorunun cevabını merak ediyor ve gerekli mineralleri içeren besinleri öğrenmek istiyorsanız, aşağıdaki yazımızda spor öncesi tüketebileceğiniz besinleri sizin için derledik.

Muz

Protein ve karbonhidrat bakımından zengin olan muz, spordan önce mutlaka tüketmeniz gereken yiyeceklerden biridir. Muz, spor esnasında kas yapmanızı destekleyeceği gibi egzersizleri gerçekleştirirken enerji seviyenizi hızlı bir biçimde artırır ve ek gıda ihtiyacınızı ortadan kaldırır.

Elma ve Portakal

Elma ve portakal vücudunuzun antioksidan, vitamin ve mineral ihtiyacını karşılar. Enerji sağlayan ve aynı zamanda kolay sindirilen bu meyveler, hastalıklara karşı korunmada da etkilidir.

Taze Meyve Suyu

Spordan önce taze meyve suyu tüketmek hazım işlemi gerektirmez ve vücudunuzun ihtiyacı olan enerjiyi sağlar. Ayrıca metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olan taze meyve suları, spor esnasında daha fazla kalori yakmanızı sağlar.

Kahve

İçeriğindeki kafein sayesinde bazal metabolizma hızını artıran kahve, yağ yakım sürecine de destek olur. Düzenli egzersiz ve beslenme eşliğinde tüketilirse, kilo vermeye ve kilo korumaya yardımcı olan kahve aynı zamanda spor boyunca kendinizi enerjik hissetmenizi sağlar.

Smoothieler

Smoothieler lezzetli olduğu kadar egzersiz öncesi vücudunuz için gerekli olan karbonhidrat ve protein ihtiyacını karşılayabileceğiniz bir seçenektir. Siz de vücudunuza bu kaynakları sağlayabilmek için yulaflı ve meyveli smoothieler hazırlayabilirsiniz.

Yulaf

Besin değerleri yönünden zengin olan ve kilo kontrolüne yardım eden yulaf, verdiği tokluk hissi sebebiyle antrenman öncesi tercih edebileceğiniz bir besindir. Süt ve yoğurtla hem kahvaltıda hem gün içinde tüketebileceğiniz yulafı, smoothie’nize ekleyerek de spordan önce rahatlıkla tüketebilirsiniz.

Kuru Meyveler

Kuru meyveler, yüksek karbonhidrat oranlarıyla enerji ihtiyacınızı karşılar. Aynı zamanda kolay sindirilen kuru meyveler, spor esnasında yorgunluk hissetmemenizi sağlar.

Nohut

Haşlanmış nohut vücudunuzun lif, bitkisel protein ve karbonhidrat ihtiyacını karşılayacağı için bu besini özellikle spordan önce tüketebilirsiniz.

Buharda Sebze

Spor öncesi buharda pişireceğiniz yeşil sebzelerle vücudunuzun karbonhidrat ihtiyacını giderebilirsiniz.

Pancar

Pancar, egzersiz esnasında yağ yakmak isteyenler için harika bir seçimdir. Çünkü pancar vücudunuzun yağ yakım hızını artıracak etkiye sahip olup, aynı zamanda doğal bir kan çoğaltıcıdır.

Yaban Mersini

Yaban mersininin kas yıpranmalarını önleyici bir etkisi vardır. Spordan önce tüketeceğiniz bir avuç yaban mersini, antrenman esnasında meydana gelebilecek doku zedelenmeleri için önlem olacaktır.

Keten Tohumu

Keten tohumu yoğun lif oranı içerir. Spordan önce tükettiğiniz taktirde vücudunuzun dayanıklılığını artırır. Aynı zamanda hazmı da kolaylaştıran keten tohumunu hem gün içinde hem de spordan önce yulaf ezmenize, smoothienize veya salatanıza serpiştirerek tüketebilirsiniz.

Tam Tahıllı Ekmek

Tam tahıllı ekmek, spor esnasında vücudunuza enerji kaynağı olabilecek bir besindir. Spordan önce yediğiniz bir dilim tam tahıllı ekmek, egzersizleri gerçekleştirirken sizi yormaz. İçerisinde vücudunuza enerji akışı sağlayacak yoğun karbonhidrat bulunur.