Sağlığına dikkat eden ve düzenli spor yapanlar için beslenme çok önemlidir. Beslenme, egzersiz esnasında performansı etkileyen temel faktörlerin başında yer alır. Eğer siz de düzenli olarak spor yapıyor ve aynı zamanda sağlıklı kalmak istiyorsanız beslenme konusuna dikkat etmelisiniz. Özellikle antrenman esnasında performansını artırmak isteyenler ve düzenli olarak spor yapanlar için beslenme programı uygulamak şart diyebiliriz. Aşağıdaki yazımızda antrenman rutininize uyum sağlayabilecek, doğru ve yeterli uygulandığı takdirde performansınızı olumlu yönde etkileyebilecek bazı beslenme önerilerini sizinle paylaştık. Keyifli okumalar!

Spor Yapanlar İçin Beslenme Önerileri Nelerdir?

-Gün içinde en az 3 ana öğün ve 2-3 ara öğün tüketmek önemlidir.

-Gün içinde sağlıklı ara öğünler tüketmek performansınızı olumlu yönde etkiler.

-Öğünlerinizde karbonhidrat ve zengin posa içeriğine sahip besinleri bir araya getiren menüler oluşturabilirsiniz.

-Egzersiz sonrasında kaslarda karbonhidrat seviyesi azalır. Bu karbonhidrat depoları hızlı bir şekilde yenilenir. Eğer amacınız dayanıklılığınızı geliştirmek ise kas depolarınızı besinler aracılığıyla doldurmanız gerekir.

“Sporcu beslenmesi nasıl olmalı?” sorusunun cevabını merak ediyorsanız konuyla ilgili yararlı bilgiler paylaştığımız Sporcu Beslenmesi Hakkında Merak Edilenlerbaşlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

-Su tüketimi de spor yapanlar için oldukça önemli bir konudur. Bunun sebebi ise egzersiz esnasında terlemenin artmasıdır. Spor yaparken vücudumuzda su ve mineral kaybı oluşur. Özellikle sıcak havalarda gün içinde tüketilen su miktarının artırılması gerekir. Bu şekilde egzersiz esnasında vücudunuzun dayanıklılık seviyesi de artacaktır. Günde en az 8-10 bardak su tüketmeyi unutmamanız sağlığınız için bir hayli önemlidir.

-Spor esnasında performansınızın artmasını ve yorgunluk hissinin azalmasını sağlamak istiyorsanız egzersiz öncesinde kahve tüketebilirsiniz. Ancak dikkat etmeniz gereken bir nokta var; vücudunuza şeker alımını önlemek için kahvenizi şekersiz tüketmeye özen göstermelisiniz.

-Eğer kuvvet gerektiren bir spor yapıyorsanız antrenmanlarınıza ek olarak beslenme programınızda protein ağırlıklı beslenmek vücudunuzdaki kas seviyesinin artmasını da sağlayabilir.