Sporcuların günlük rutinlerinin bir parçası olan sporcu beslenmesi; antrenman esnasında performansın artırılması için hazırlanan, özel bir beslenme programıdır. Hangi spor dalıyla ilgili olursanız olun yediklerinize dikkat etmeniz önemlidir. Bu şekilde hem dayanıklılık kazanabilir hem de yaptığınız spordan aldığınız verimi artırabilirsiniz. Eğer siz de sporcu sağlığı ve beslenmesi arasındaki bağı öğrenmek istiyor, sporcu beslenmesiyle ilgili çok daha fazlasını merak ediyorsanız, aşağıdaki yazımızda tüm detayları sizin için derledik.

Sporcu Beslenmesi Nasıl Olmalıdır?

Antrenman programlarına ilave olarak sağlıklı beslenmeyi de günlük rutinlerine ekleyen sporcuların performanslarında belli bir artış gözlenir. Sporcuların besin gereksinimleri ve beslenme düzenleri yapılan spor türüne, antrenman süresine ve sıklığına göre şekillenir. Bu sebeple ilgi alanınız hangi dal olursa olsun kendi ihtiyaçlarınıza uygun, iyi bir sporcu diyeti uyguluyor olmanız oldukça önemlidir. Dilerseniz konuyla ilgili yararlı bilgiler paylaştığımız Spor Öncesi Beslenme Nasıl Olmalı? başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Bir Sporcu İçin Beslenmenin Önemi Nedir?

Sporcuların beslenme ihtiyaçları bazı etmenlere göre belirlenir. Örneğin sporcunun yaşı, fiziksel yeterliliği, yaptığı spordaki rekabet düzeyi ve seviyesi bu etmenlerden birkaçıdır. Doğru beslenme ile ulaşabileceğiniz birçok olumlu sonuç var. Mesela sporcu beslenmesi ile yaptığınız antrenmanlarda daha iyi performans sergileyebilir ve bu beslenme sayesinde konsantrasyonunuz artacağı için olası sakatlıkların da önüne geçebilirsiniz. Ayrıca iyi bir sporcu beslenmesi ile antrenmanlarda daha az yorgunluk hissedersiniz.

Sporcu beslenmesi sayesinde enerji dengenizi sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda vücut ağırlığınızı yönetebilmeniz de kolaylaşır. Doğru bir sporcu beslenmesi ile vücudunuz fonksiyonlarını en uygun biçimde sürdürebilir. Ayrıca sporcu beslenmesi aracılığıyla besinlerden yeterli enerjiyi alırsanız, gün içinde daha aktif olmanız da mümkündür. Vücudunuza yeterli proteini sağlayarak kas kütlenizi de koruyabilirsiniz.

Sporcu Sağlığı ve Beslenmesi Arasındaki Bağ Nedir?

Spor yapan kişilerin enerji ve besinlere olan ihtiyacı artar. Bu enerji gereksinimleri ise yapılan sporun seviyesine ve süresine göre artış gösterir. Yani beslenme ihtiyacımız, yapılan egzersizlerin seviyesinden ve süresinden etkilenir. Unutulmaması gereken noktalardan biri de sağlıklı sporcu beslenmesi için vücuda yeterli miktarda sıvı alınmasıdır. Çünkü antrenman esnasında sıvı kaybı normal bireylere oranla daha fazla olduğu için, içilen su miktarının artırılması gerekir.

İdeal sporcu beslenmesi nasıl olmalı derseniz; beslenme programınızın karbonhidrat bakımından zengin, yeterli miktarda protein içeren, yağ oranı düşük besinlerden oluşması önemlidir. Vücuda alınması gereken günlük kalori ihtiyacı her sporcu için farklılık gösterir. Bu sebepten ötürü, sporcu beslenmesi diyetisyen eşliğinde hazırlanırsa çok daha sağlıklı ve verimli hale gelecektir.