Spor yapanların ve sağlığına dikkat edenlerin favori besin kaynaklarından biri olan ve evde kolayca hazırlanıp tüketilebilen smoothie; meyve ve sebzelerden yapılan, içeriğinde yulaf ezmesi, keten tohumu ve yağlı tohum gibi birçok besini barındıran soğuk içeceklerdir. Smoothie öncelikle Brezilya ve Arjantin gibi tropikal bölgelerde tüketilmeye başlamıştır. Kısa sürede dünyaya yayılan smoothie hem leziz hem de besleyici özelliğe sahip olduğu için bu denli sevilmiştir. İdeal bir smoothie nasıl yapılır derseniz; bu içeceğin en büyük özelliği kıvamının katı ile sıvı arasında olmasıdır ve bu yüzden kararında karıştırılması çok önemlidir. Aksi halde smoothie hazırlarken fazla karıştırırsanız meyve suyu elde edebilirsiniz. Smoothie içeriğinde isteğe göre meyve, sebze ve yulaf barındırdığı için oldukça besleyicidir. Eğer smoothie tüketmenin diğer arındırıcı faydalarını öğrenmek istiyorsanız aşağıdaki yazımızı sizin için derledik.

Smoothie Tüketmenin Faydaları

-Smoothie tüketmek günlük meyve ve sebze ihtiyacınızı karşılamaya destek olur.

-Smoothie hazırlama ve tüketme bakımından oldukça pratiktir. Kahvaltı için vaktiniz ya da iştahınız yoksa smoothie sizin için büyük bir kolaylık sunar. Böyle durumlarda kahvaltılık diyet smoothie tarifleri deneyebilirsiniz.

-Doğru hazırlama yöntemini bilenler ve doğru bir porsiyon ölçüsü kullananlar için smoothie kilo vermeye destek olabilir.

-Smoothie içerik bakımından bol miktarda vitamin ve mineral barındırır. Bu yönüyle bağışıklık sistemini de destekler. Dilerseniz konuyla ilgili daha fazla bilgi edinebileceğiniz Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinlerbaşlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

-Smoothie antioksidan içeriğe sahip olduğu için vücudun detoks sistemine destek olur.

-Smoothie kişisel sağlık hedeflerinizi karşılamaya yardım eder. Örneğin gün içinde yeterli kalsiyum alamayan kişiler süt ve süt ürünleriyle smoothie hazırlayabilir, protein alamayan kişiler ise protein içeren besinler ile içeceklerini zenginleştirebilir.

-Smoothie kolay sindirimi ile midenizi dinlendirir. Ayrıca yüksek hacimleri sayesinde doygunluk hissine çok daha rahat bir şekilde ulaşmanıza destek olur.

-Meyve ve sebze ile hazırlanan bir smoothie yüksek antioksidan kapasitesine sahiptir ve bu yönüyle daha sağlıklı bir cilde sahip olmanızı sağlar.

-Smoothie tatlı isteğinizi sağlıklı bir alternatife dönüştürmek iyi bir seçenektir.

-Spor saatiniz yaklaşıyorsa ve yemek yapacak vaktiniz yoksa böyle zamanlarda kolayca yulaflı smoothie tarifleri hazırlayabilirsiniz. Smoothie tüketmenin bir faydası da hafif ve enerjik bir öğün olduğu ve sıvı halde tüketildiği için spor esnasında daha kolay ve hızlı sindirilebilir olmasıdır. Siz de az lifli besinlerle hazırlayacağınız bir smoothie sayesinde daha iyi bir egzersiz süreci deneyimleyebilirsiniz.

-Uygun bir porsiyon ile hazırlanan az kalorili smoothie tüketimi, gün içinde açlık dürtüsünü baskılamak için de iyi bir seçenektir. Smoothie içine eklenen tohumlar ve kuruyemişler de doygunluk hissi sağlar.

-Karbonhidratların yanı sıra protein ve sağlıklı yağları eklediğiniz bir smoothie tarifi ile enerjinizi yükseltebilirsiniz. -Smoothie yalnızca spor öncesi değil, spor sonrasında da kaliteli karbonhidrat ve protein almak için başvurabileceğiniz iyi bir seçenektir.