Daha formda bir vücuda sahip olmayı hepimiz istiyoruz. Ancak bu süreç oldukça zorlu geçebiliyor. Çeşitli davetler, arkadaş yemekleri, fastfood zincirleri veya her gün yenisi çıkan atıştırmalık çeşitleri; diyetlerimizde başarı oranını düşürebiliyor. Özellikle de ipin ucunu kaçırınca, bağlı olduğumuz rutinlere geri dönemeyebiliyoruz. Eğer siz de bu durumdan şikayetçiyseniz ve fit bir görünüm elde etmek istiyorsanız; yazımızda daha formda bir vücut için 6 ipucu paylaştık.

Antrenman Programınızı Esnek Tutun

Sürekli aynı rutinde spor yapmak, motivasyonunuzu düşürebilir. Yapılan araştırmalara göre, sporda 3 yıldan az tecrübesi olan kişilerin rutin bir antrenman düzeni izlediğinde; sürekli değişkenlere sahip antrenman programlarına göre daha az devamlılık sağladığı görülmüş. Kısacası antrenman rutininizden sıkıldıysanız; hoşunuza gidebilecek, iyi hissettiğiniz veya sadece deneyimlemek istediğiniz hareketleri programınıza ekleyerek motivasyonunuzu yeniden yükseltebilirsiniz.

En Önemli Öğünü Unutmayın

Başlığı okuduğunuzda aklınıza kahvaltı gelmiş olabilir; ancak bahsettiğimiz öğün, antrenman sonrası toparlanma hızınızı artıran öğündür. Antrenmandan sonra bir şeyler yemeyi unutabilirsiniz ya da yoğun bir programa sahipseniz zaman bulamıyor olabilirsiniz. Yine formda kalmak için beslenmeye önem verip; antrenmandan 30 dakika sonra bir öğün tüketmeniz, kas onarımınızı artıracaktır. Bu sayede bir sonraki antrenmana, kas ağrılarınız olmadan gideceksiniz.

Sürekli Aynı Şiddeti Uygulamayın

Uzmanların yaptığı araştırmalara göre spor yapan kişilerin gelişememesindeki en önemli sebep; spor yapan çoğu kişinin kendisini yeterince zorlamamasıdır. Sürekli aynı antrenmanı yapmanız; bir süre sonra vücudunuzun yaptığınız antrenmanın şiddetine adapte olmasını sağlar ve vücudunuz daha fazla gelişim göstermez. Bu nedenle, düzenli olarak antrenman şiddetinizi artırmanız; daha formda bir vücuda sahip olmanızı sağlar.

Egzersiz Formlarına Dikkat Edin

Eğer düzgün bir formda yapmıyorsanız; yaptığınız egzersizi ne kadar ağır ağırlıklar kullanarak yaptığınız, ne kadar hızlı yaptığınız ya da ne kadar çok yaptığınızın bir önemi yoktur. Uzmanlar, yapılan egzersizlerin doğru formda yapılmadığı takdirde; hedef kası çalıştırmadığını ve vücuda bir katkı sağlamadığını söylemektedir. Bu nedenle yaptığınız egzersizleri doğru formda uygulamaya gayret göstermelisiniz.

Fit Çevre Fit Vücut Demektir

Bir antrenman arkadaşınızın olması sizi spor yapmanız için motive eder. Örneğin; sabah koşularına tek başınıza kalktığınız zaman, soğuk ve karanlık günlerde vücudunuz sizi tembelliğe zorlayacaktır. Ancak bir antrenman arkadaşınızın olması sizi motive eder ve tembellik yapmazsınız. Eğer düzenli egzersiz yapan bir arkadaşınız yoksa üzülmeyin. “Sabahları Güne Enerjik Başlamanızı Sağlayacak Esneme Hareketleri” başlıklı yazımızı okuyarak, güne enerjik ve motive bir şekilde başlayabilirsiniz.

Uykunuzu Önemseyin

Uyku günümüzde oldukça az önemseniyor: Hatta daha az uyku ve daha çok çalışmanın moda olduğu bir dönemde yaşıyoruz. Ancak 7-9 saatlik bir uyku; hem güzel bir cilt, hem de sağlık açısından çok önemlidir. Uzmanların yaptığı araştırmalarda, az uyuyan kişilerin daha çok kilo almaya yatkın olduğu ve yeterli uyku alınmadığında yağ yakımı fonksiyonlarının azaldığı görülmüştür.

https://www.comeup.com.tr/