Uyurken uzun süre sabit kaldığınız için sabahları uyandığınız zaman hareket etmeniz oldukça zorlaşır. Bu sebeple güne başlamadan önce yapacağınız birkaç esneme hareketi, vücudunuzdaki kan akışını hızlandırır. Aynı zamanda kaslarınızın ve eklemlerinizin ısınmasını sağlayarak size enerji verir. Sabah uyanır uyanmaz esneme hareketleri yapmak önceleri size zor gelebilir. Ancak birkaç denemeden sonra vücudunuz sabah esneme hareketleri yapmaya alışacaktır.

Elbette günlük egzersizinizi sabah uyandığınızda ya da erken saatlerde yapıyorsanız, bu esneme hareketlerini egzersizlerinizden hemen önce yapmanız önerilmez. Günlük egzersizinize başlamadan önce esneme hareketleri yapmak yerine yapacağınız egzersize özel olarak belirli ısınma hareketlerini uygulamanız, kaslarınızı ve eklemlerinizi çok daha iyi bir şekilde hazırlar. Dilerseniz bu konu ile ilgili çeşitli örnekler paylaştığımız “Spor Öncesi Isınma Hareketleri” başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Sabahları güne birkaç esneme hareketi ile başlamak, hareket kabiliyetinizi hızlı bir şekilde artırır. Bu sayede özellikle eğilirken ya da bir şeyi taşırken sakatlanma ihtimaliniz azalır. Kan akışınız hızlanacağı için güne çok daha zinde başlayabilir ve kararlarınızı daha sakin bir şekilde verebilirsiniz. Dilerseniz biraz da yogadan ilham alarak hazırladığımız, güne enerjik başlamanızı sağlayacak ve vücudunuza esneklik kazandıracak esneme hareketlerine göz atalım.

1.Kobra Pozu

Kobra pozu için yere karnınız değecek şekilde uzanın ve ellerinizi iki yana uzatın. Dirseklerinizi kırarak, sanki şınav çekiyormuş gibi gövdenizin iki yanına ellerinizi yerleştirin. Ardından derin bir nefes alarak göğsünüzü yerden kaldırın. Bu esnada bacaklarınızın yer ile temas ediyor olduğundan emin olun. Kendinizi bu pozisyonda gücünüzün yettiği kadar tutabilirsiniz. Gücünüz yetmiyorsa, karşınıza bir zamanlayıcı açarak kısa kısa aralarla en azından 2 dakika boyunca bu esneme hareketini yapmaya özen gösterin. Karnınızın, göğsünüzün ve bacaklarınızın ön kısmının iyice gerildiğinden emin olun.

2.Kedi ve İnek Pozu

Elleriniz ve dizleriniz yere dik bir açıyla değecek şekilde masa pozisyonuna geçin. Nefes verirken omurganızı bükerek sırtınızı kamburlaştırın. Nefes alırken ise göğsünüzü tavana doğru kaldırın ve bel çukurunuzu belirginleştirin. Bu hareketi bir süre tekrarladıktan sonra sırtınızın rahatladığını fark edeceksiniz.

3.Spinal Twist

Spinal Twist hareketi, oldukça basit bir şekilde belinizde ve sırtınızın altındaki baskıyı azaltmanızı sağlayarak, gün içerisinde daha konforlu hareket edebilmenizi sağlar. Sırt üstü uzandıktan sonra dizlerinizi birleştirerek önce sol tarafınızdan göğsünüze doğru çekmeye çalışın, sonrasında da kontrollü bir şekilde sağ tarafınızdan göğsünüze çekmeye çalışın.

4.Downward- Facing Dog

Aşağıya bakan köpek pozu olarak çevrilmiş olan bu poz, sinir sisteminizi uyandırarak güne enerjik başlamanızı destekler. Elleriniz yerde şınav pozisyonu aldıktan sonra başınız iki kolunuzun arasına gelene kadar kalçanızı yavaşça yükseltmeniz gerekir. Bacak kaslarınız çok gerginse, fazla zorlamadan hafif bir gerilim hissettiğiniz noktaya kadar ilerlemeniz önerilir.

5.Uttanasana Bu hareketi Downward – Facing Dog hareketinden sonra yapabilirsiniz. Kalçanızı, sırtınızı ve bacaklarınızı aynı anda esnetmek için dik bir şekilde ayağa kalkın, ardından dizlerinizi kırmadan yavaşça aşağıya eğilin. Amacınız göğsünüzü bacaklarınıza olabildiğince yakınlaştırmak olmalı. Elbette ilk denemelerde zorlanabilirsiniz fakat denemeye devam edin.