Belli dönemlerde daha fit bir vücuda sahip olmak ve kıyafetlerin içerisinde daha iyi gözükmek için kilo vermek istiyor olabiliriz. Böyle zamanlarda genellikle çeşitli diyet türlerini hayatımıza adapte etmeyi, mucize besinler tüketmeyi veya daha sık egzersiz yapmayı deneriz. Ancak ne yaparsak yapalım çabalarımızın karşılığını alamadığımız zamanlar da olur. Peki ya bu durumu değiştirip sağlıklı bir şekilde kilo vermek için ne yapmalı? İşte kilo vermek isteyenlerin bilmesi gereken detaylar…

Her Şey Kalori Hesabı ile Başlar!

Kilo verme sürecinde bilmeniz gereken en önemli detaylardan biri, vücudunuzun günlük olarak yaktığı kalori miktarıdır. Harcadığınız günlük kalori miktarını çeşitli hesaplayıcıları kullanarak öğrenebilirsiniz. Bu kalori düzeyi haftalık olarak yaptığınız antrenman sayısına, yaşam tarzınıza, kilonuza, boyunuza, yaşınıza ve cinsiyetinize göre değişiklik gösterebilir.

Kilo vermeyi amaçlıyorsanız öncelikle günlük olarak harcadığınız kalori miktarını öğrenmeniz gerekir. Örneğin, günlük harcadığınız kalori miktarı 2000 kcal olabilir. Bu miktarı öğrendikten sonra dikkat edebileceğiniz bazı noktalar var;

-Günlük olarak harcadığınız kalorinin daha altında kalori almak, yağ yakmada rol oynar.

-Günlük olarak harcadığınız kaloriyi almaya devam ederken diğer yandan antrenman sıklığınızı artırmak daha fazla kalori yakmanızı destekler.

-Hem günlük olarak harcadığınız kalori miktarının altında kalori almak hem de düzenli şekilde egzersiz yapmak kilo vermede etkili yöntemlerden biridir.

Yukarıdaki maddelerden herhangi birini sürekli şekilde uygulamanız, kilo vermenize yardımcı olabilir. Bu seçenekler içerisinde en hızlı ve sağlıklı şekilde kilo vermenizi sağlayacak seçenek ise son seçenektir. Örneğin; günlük 2000 kcal harcıyorsunuz ve 500 kalorilik bir açık vererek 1500 kcal ile beslenmeye başladınız. Bir yandan da haftada 3-4 günlük bir antrenman rutini uyguluyorsunuz. Bu durumda vücudunuz hem yağ yakacak hem de yaptığınız antrenman sayesinde kas kütlesini koruyacaktır.

Bu şekilde bir rutin izlediğiniz zaman kilo verirken kaslarınızı değil, yağlarınızı yakabilir ve daha etkili bir şekilde kilo verebilirsiniz. Unutmayın ki sıkı ve fit bir vücudun sırrı, yağlarınızın değil kaslarınızın daha fazla olmasıdır. Kilo vermenin formülü oldukça basit olsa da uygulaması zor olabilir. Harcadığınız kaloriden daha az bir kalori ile yetinmeniz gerektiği için sık sık acıkabilirsiniz. Bunu önlemek ve diyetinize bağlı kalmak içinse az kalorili ara öğünler size yardımcı olacaktır. Dilerseniz ara öğünler ile ilgili paylaştığımız “Az Kalorili ve Sağlıklı Ara Öğünler” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.

Şok Diyetlerden Uzak Durun! Hızlı kilo vermek isteyen kişiler böyle zamanlarda şok diyetlere yönelebilir. Bu noktada şok diyetler çok büyük kalori açıkları vererek kişilerin kilo vermesini sağlasa da kişilerin sadece yağlarını değil kaslarını da kaybetmesine yol açabilir. Kas kaybı yaşandığında ise doğal olarak gün içerisinde yakılan kalori miktarı azalır ve diyet sonrası verilen kilolar fazlasıyla, çok hızlı bir şekilde vücuda geri alınır. Bu nedenle kilo vermek için öncelikle bir uzmana başvurarak hayat tarzınıza uygun ve sürdürülebilir bir beslenme programı izleyebilirsiniz.