Spordan sonra beslenme konusunda, oldukça fazla fikir ve görüş bulunmaktadır. Spor sonrası beslenme konusunda belirtilen görüşlerin çoğu doğrudur. Fakat bu görüşler arasından hangisini uygulayacağınıza karar veremeyebilirsiniz. Bu yazımızda antrenman sonrasında ne yemeniz gerektiğinden ziyade, antrenman yaptığınız saate ve hedefinize göre nasıl beslenmeniz gerektiğinden bahsedeceğiz. Bu sayede size uygun olan beslenme şeklini belirleyebilirsiniz.

Spor esnasında vücudunuz su, sodyum ve çeşitli mineralleri ter yoluyla vücudunuzdan dışarıya atar. Vücudunuzda bu minerallerin yeterli seviyede olmaması ise, sağlık sorunları yaratabilir ya da kas spazmlarına yol açabilir. Bu yüzden spor sonrası tükettiğiniz yiyecekler büyük önem taşır. Antrenmandan sonra tercih edebileceğiniz besin önerilerimizin bulunduğu “Spor Sonrası Beslenme Nasıl Olmalı?” başlıklı yazımıza göz atarak bu besinler hakkında bilgi alabilirsiniz.

Spor Sonrası Öğün Ne Fayda Sağlar? 

Vücudunuzun bir şeyler yeme ihtiyacı, spor yaptığınız dönemlerde oldukça artar. Bunun sebebi spor yaparken vücudunuzun sinir sistemine ve kaslarınıza belirli miktarda stres yüklenmesidir. Spor sonrasında tükettiğiniz öğün, glikoz depolarınızın tekrar doldurulmasını ve protein sentezinin başlamasını sağlar. Bu durum vücudunuzun hızlı bir şekilde toparlanmasına ve bir sonraki antrenmana hazır olmasını sağlar.

Antrenman sonrası beslenme, elbette tek başına tüm vücudunuzun toparlanmasını sağlamaz. Ancak, yine de toparlanma üzerindeki etkisi büyüktür. Toparlanma hızınız, antrenman sırasında ve sonrasında yaptığınız egzersizlere göre de değişmektedir. Antrenman sonrası beslenme rutininizi, fiziksel amaçlarınıza ve performansınızın durumuna göre değiştirmek gerekmektedir.

Gün İçerisinde Spor Yapıyorsanız;

Gün içerisinde spor yapma şansına sahipseniz beslenme rutininizi oldukça kolay bir şekilde ayarlayabilirsiniz. Örneğin, kilo vermek gibi bir amacınız varsa; kan şekerinizin düşük seviyelerde ve vücudunuzun yağ yakma evresinde olduğu, sabah erken saatlerde spor yapabilirsiniz. Spordan sonra ise sanılanın aksine hemen bir şeyler tüketmeniz gerekmez.

Genel inanışın aksine, spordan hemen sonra bir şeyler yemek; kan henüz kaslarınızdayken, kanı mideye gitmek için zorlar. Bu durum ise sindiririm sisteminizi zorlayabilir. Spordan hemen sonra yemek yerine ortalama 1 saat sonra yemek; sindirim sisteminiz açısından çok daha faydalıdır. Gün içerisinde tüketeceğiniz miktarı ise; uyguladığınız sağlıklı beslenme düzenine göre ayarlayabilirsiniz. Spor saatinizden bağımsız olarak, çok terleyen bir yapınız varsa veya yaptığınız spor sizi çok fazla terletiyorsa; spor sonrasında içeceğiniz bir sporcu içeceği ya da maden suyu kaybettiğiniz mineralleri vücudunuzun geri kazanmasına yardımcı olacaktır.

Gece Geç Saatlerde Spor Yapıyorsanız;

Yoğunluktan dolayı gün içerisinde spor yapamıyor olabilirsiniz. Eğer böyle bir durumunuz varsa,
beslenmenizi mümkün oldukça gün içerisine yaymalı ve spordan sonra hızlı sindirilebilen sıvı besinler tüketmeniz önerilir. Bunun sebebi; gece boyunca kan şekerinizde dalgalanma olmaması ve sindirim sisteminizin meşgul olmamasıdır. Sindirim sisteminiz ne kadar az meşgul olursa; uykunuz da o kadar çok verimli olur.