Düzenli spor yapmanın faydalarını vücudunuz üzerinde görebilmek istiyorsanız, egzersizlerin yanı sıra dikkat etmeniz gereken bir nokta daha var. O da sağlıklı beslenmek! Çünkü ancak sağlıklı beslenmeyi hayatınıza dahil ederek hayalinizdeki görüntüye ulaşabilir ve ideal kilonuzu koruyabilirsiniz. Özellikle de zayıflamak için spor öncesi ve sonrası beslenmenize özen göstermeniz şart.

Spor öncesi ve spor sonrası beslenme listesi hazırlayıp uygulayarak, yaptığınız spordan ekstra verim alabilir ve daha iyi performans göstererek hedeflerinize daha kolay ulaşabilirsiniz. Dilerseniz konuyla ilgili daha fazla bilgi edinebileceğiniz “Spor Öncesi Beslenme Nasıl Olmalı?” başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Egzersiz sonrası beslenme, yaptığınız egzersizden istediğiniz sonuca ulaşabilmeniz adına önemli bir adımdır. Spor sonrası beslenmenize dikkat ederek yaptığınız egzersizin performansını da artırmış olursunuz. Eğer sizin de aklınızda “Spor sonrası beslenme nasıl olmalı? Spordan sonra ne yenir?” gibi sorular varsa, aşağıdaki yazımızda cevapları sizin için derledik.

Spor Sonrası Beslenmenin Amaçları

Egzersiz sonrası beslenme ile kas yıkımının azaltılması, protein sentezinin arttırılması, karbonhidrat depolarının yeniden doldurulması ve sıvı kaybının yerine koyulması amaçlanır.

Spor Sonrası Beslenme Neden Önemli?

Spor sonrası beslenme; kas kütlenizi artırmak ve ideal kilonuza kavuşmak konusunda oldukça önemli. Her ne kadar düzenli spor yapsanız da doğru beslenmediğiniz taktirde istediğiniz sonuca ulaşamayabilirsiniz.

Bunun sebebi ise spor sonrası doğru besinleri tükettiğinizde, vücudunuz kaslarınızın spor yaparken yakıt olarak kullandığı glikojen depolarını tekrar doldurabilir. Ayrıca doğru beslenme, kas fiberlerini onarmaya da destek olabilir. Bu sebeple antrenman sonrası karbonhidrat ve protein içeren besinler tüketmek önemlidir.

Spor Sonrası Tüketebileceğiniz Besinler;

Beyaz Et

Spor sonrası tüketilebilecek en iyi besinlerden biri hindi eti veya tavukgöğsüdür. Çünkü 100 gram beyaz etin içinde yaklaşık 30 gram protein bulunur. Egzersiz sonrasında ızgara ya da haşlanmış biçimde beyaz et tüketebilirsiniz.

Kırmız Et

Kırmızı et protein miktarı bakımından en zengin besinlerden biridir. 100 gram kırmızı etin içerisinde yaklaşık 36 gram protein bulunduğu için ideal bir spor sonrası besinidir. Bu bakımdan, spor sonrasında aşırıya kaçmamak koşuluyla kırmızı et tüketebilirsiniz.

Balık

Besin değeri oldukça yüksek olan ve spordan sonra tüketmek için beyaz ete en yakın seçenek balıktır.  Balık, içeriğindeki protein miktarı bakımından oldukça zengindir. Spor sonrası balık tüketebilir, dilerseniz makarna veya salatanıza da ilave edebilirsiniz.

Yumurta

Yumurta, spor sonrası tüketebileceğiniz en iyi ve en sağlıklı besinlerden biridir. Çünkü yumurtanın içeriğinde 0,56 gr. karbonhidrat ve 6,3 gr. protein bulunur. Spor sonrası yumurta tüketerek protein ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Yumurtayı haşlayarak tüketebilirsiniz.

Yoğurt

Yoğurt da protein miktarı bakımından oldukça zengin bir besindir. Yoğurdun bir diğer özelliği ise içerisinde kalsiyum bulunmasıdır. Bu yönüyle kemik sağlığınızı olumlu şekilde etkileyen yoğurdu, spordan sonra rahatlıkla tüketebilirsiniz.

Muz

Muz, spor sonrasında sıkça tüketilen besinlerden biridir. Ortalama bir muzun kalorisi 105 civarındadır ve spor sonrası vücudunuz tatlı ihtiyacı hissederse, olabilecek en sağlıklı şekilde bu isteği giderebilirsiniz. Muz, zengin içeriği sayesinde spor sonrası toparlanma hızınızı da artırır.