Birçoğumuzun özellikle spor salonlarında duymaya alışkın olduğu terimlerden olan kardiyo; nabız seviyesini ve kan dolaşım hızını yükseltmeyi hedefleyen egzersizlerden oluşur. Sağlığımız için oldukça faydalı olan kardiyo egzersizleri sayesinde yaşam kalitemizi yükseltmek ve daha fit bir vücuda kavuşmak da mümkün.

“Kardiyo ne işe yarar?” diye merak ediyorsanız, bu egzersizler sayesinde vücudumuz daha fazla oksijene kavuşur. Kalp-damar hastalıkları riskini azaltan kardiyo egzersizleri aynı zamanda kan basıncını da düşürerek yüksek tansiyonun sebep olabileceği birçok hastalığın önüne geçer. Kardiyo, uyku kalitesini artırırken egzersiz sonrası toparlanma süresini de kısaltır.

Kardiyo Ne Zaman Yapılmalı?

Kardiyo egzersizine başlamadan en az 1 buçuk saat önce gıda alımını bırakmış olmanız gerekir. Bu süreyi doldurduktan sonra kardiyo hareketlerine başlayabilirsiniz. Aksi halde midenizde şişkinlik, gaz gibi problemler meydana gelebilir ve dolu mide ile yapılan egzersizler kalbinizde zorlanmaya sebep olabilir. Ayrıca egzersizlerden önce yeterli su tüketimine de dikkat etmek gerek.

Kardiyo egzersizine başlamadan önce nefesinizi açabilir, bu sayede performansınızı yükseltebilirsiniz. Nefes yollarınızı açmak için burundan nefes alıp ağızdan vermeniz yararlı olacaktır. Bunun sebebi ise burnunuzun, soluduğunuz havayı filtreleyerek zararlı maddelerin akciğere geçişini engellemesidir. Dilerseniz konuyla ilgili daha fazla bilgi edinebileceğiniz “Nefes Egzersizleri” başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Etkili Kardiyo Egzersizleri Nelerdir?

Tempolu Yürüyüş

Kardiyo egzersizleri arasında en sık tavsiye edilen, tempolu yürüyüştür. Genel kanının aksine yağ yakımı hızlandırma konusunda tempolu yürüyüş koşmaktan daha etkilidir. Tempolu yürüyüş için dileğinize göre spor salonlarını ya da açık havayı tercih edebilirsiniz. Gün içinde yaklaşık 30-45 dakika tempolu yürüyüş yapmak kilo kaybını destekleyip, sağlıklı bir yaşamın kapılarını aralar.

Koşu

En bilindik kardiyo egzersizlerinden biri olan koşu, kalbin daha hızlı çalışmasını sağlar. Bu kardiyo hareketinin diğer bir özelliği ise ritim sorunu bulunan kalplerin daha düzenli çalışmasına destek olmasıdır. İster yürüme bandında isterseniz de açık alanda koşabilirsiniz.

Bisiklet

Kardiyo egzersizlerinden biri olan bisiklet, duruş bozukluklarını düzenlemede de etkilidir. En büyük kas grupları bacaklarda bulunur ve bisiklet sürdüğünüz zaman hem bacaklar hem de basen ve ön karın kasları aktif şekilde çalışır. Gün içinde yaklaşık 15 dakika bisiklet çevirebilirsiniz.

Yüzme

Yüzme, vücudumuz için en sağlıklı kardiyo egzersizlerinden biridir. Yüzmenin ayırt edici yönü ise nefes açmasıdır. Ayrıca suyun sakinleştirici etkisi sayesinde yüzme, insanlara psikolojik olarak da iyi gelir. Bu sebeple haftada 2-3 gün yüzebilirsiniz. Bu etkili kardiyo egzersizi esnasında vücudunuzdaki bütün kaslar aynı oranda çalışır. Yüzme, ekrem ağrısı olanlara ve kronik ağrısı olan kişilere tavsiye edilmektedir.

Tags :