Intermittent fasting son zamanlarda oldukça fazla konuşulan bir terim. Peki, intermittent fasting nedir? Intermittent fasting halk arasında “aralıklı oruç” olarak bilinmektedir. Dünyadaki popülerliği de gittikçe artan bu beslenme türünün tarihi oldukça eskiye dayanır. İnsanlar kilo vermek, sağlıklı olabilmek ve yaşam stillerini basitleştirmek amacıyla geçmişten günümüze çeşitli diyetler uygulamıştır. Intermittent fasting ise en yalın şekilde; yemek yeme aralığını belirli bir süre ile kısıtlayarak, aralıklı oruç tutmanızı savunan bir beslenme metodudur. Farklı diyet türleri karbonhidrat alım miktarı, kalori, şeker ve protein miktarı gibi kriterleri baz alırken, aralıklı oruç diyeti en temelde yemek periyodunuzu ayarlamanızı sağlar.

Intermittent Fasting ile Öğünlerinizi Programlayın!

Farklı yöntemler ile uygulanabilen intermittent fasting diyetinde asıl amaç, vücuda günün sadece belirli bir zamanında besin sağlayarak bu diyetin avantajlarından faydalanmaktır. Peki ya intermittent fasting nasıl yapılır, biraz da buna göz atalım. Intermittent fasting diyetinde en sık kullanılan 16/8 periyodu, 16 saat aç kalmanızı yani oruç tutmanızı ve bu oruç süresini takiben 8 saatlik bir yemek yeme aralığını temsil eder. Günün 8 saati içerisinde yemek yiyebilirken, kalan 16 saat içerisinde sadece kalorisi olmayan su, çay ve kahve gibi içecekler tüketebilirsiniz.

Bu yöntemin dışında 20 saat açlık ve 4 saat yeme periyodu, 36 saat açlık ve 12 saat yeme periyodu olan farklı intermittent fasting versiyonları da bulunur. Aralıklı oruç diyeti, özellikle programı çok dolu olan kişiler tarafından sıklıkla kullanılır. Sizin de yoğun bir programınız varsa yemek yeme periyodunuzu işlerinizin bitişine doğru kaydırabilir, aralıklı oruç diyetinin avantajlarından faydalanarak hayatınızı kolaylaştırabilirsiniz.

Aralıklı Oruç Diyetinin Faydaları

Tüm diyet ve beslenme çeşitlerinde vücudun alışması gereken bir süre vardır. Intermittent fasting diyeti de başlangıçta sizi zorlayabilir fakat vücudunuza belli bir alışma süresi vermeniz gerekir. Vücudunuz bu diyete alıştıktan sonra aralıklı oruç tutmanın, kan şekerinizi daha stabil bir seviye tuttuğunu fark edebilirsiniz. Kan şekeriniz sabit bir seviyede durdukça iştah kontrolünüzü çok daha rahat bir şekilde gerçekleştirirsiniz. Günün sadece belirli bir kısmında yemek yediğiniz için, sürekli yemek hazırlama zorunluluğunuz olmaz, hayatınız daha düzenli bir hale gelir.

Intermittent Fasting Diyetinde Dikkat Etmeniz Gerekenler

Intermittent fasting uygularken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta, oruç tuttuğunuz süre içerisinde kalorisi olan bir şey yiyip, içmemenizdir. Kalorisi olan bir yiyecek ya da içecek, kan şekerinizi yükselterek aralıklı oruçtan alacağınız faydayı azaltacaktır.

Yemek yeme periyodunuz içerisinde istediğiniz kadar öğün tüketebilirsiniz. Örneğin, 20 saat açlık ve 4 saat yeme periyodunu takip ediyorsunuz. 20 saat oruç tuttuktan sonra 4 saat içerisinde istediğiniz sayıda öğün tüketebilirsiniz ancak zararlı ve tüketilmesi önerilmeyen besinler yerine seçiminizi sağlıklı seçeneklerden yana kullanmalısınız. Bunun için “Sağlıklı Beslenme Tüyoları” isimli yazımızı okuyabilirsiniz.