Spor, hayatımızın vazgeçilmezlerinden birisi olmalı. Hareketli bir yaşam, güçlü ve esnek kaslar; her yaşta vücut sağlığımıza katkıda bulunur. Spor yapmanın hem fiziksel hem de zihinsel sağlığımızı pozitif yönde etkilediğini biliyoruz. Ancak spor yapanların ve özellikle spora yeni başlayanların yaşadığı en büyük problemlerden biri kas ağrılarıdır.

Kas ağrısı sebebi ile kişiler spora ara vermek zorunda kalabilir. Bu durum da düzenli spor yapmaya engel olabilir. Kas ağrıları spor sırasında ya da spordan sonra yapılan bazı hatalardan kaynaklanabilir. Kas ağrılarının üzerine çok fazla gidilmesi halinde, bu durum size sakatlık olarak geri döner. Peki  kas ağrılarını azaltmanızda yardımcı olacak teknikler nelerdir? Hem spor esnasında hem de spordan sonraki dönemde bu yazımızda bahsedeceğimiz 6 tekniğe dikkat ederek; ağrıların önüne geçebilir, düzenli spor alışkanlığını daha kolay kazanabilirsiniz.

Doğru Isınma Ritüeli Uygulayın

Spor yapmaya başlamadan önce ısınma hareketleri yapmanız; kaslarınızın antrenmana hazırlanmasını sağlar, kas ağrılarını engeller ve spor esnasında sakatlanma riskinizi de düşürür. Isınma ritüeli, yapacağınız antrenmana göre şekillenir. Örneğin; vücudunuzun üst kısmını daha yoğun şekilde çalıştıracağınız bir antrenman için, tempolu bisiklet sürerek ısınmanız verimsiz olacaktır.

Antrenman esnasında kullanacağınız kas gruplarınıza yönelik egzersiz hareketlerini uygulayarak ısınabilirsiniz. Isındıktan sonra ise ağır kilolar kaldırmadan önce, hafif ağırlıklarla kaslarınızı alıştırmalısınız. Antrenman öncesi yapabileceğiniz genel ısınma ipuçları için “Spor Öncesi Isınma Hareketleri” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.

Antrenman Yoğunluğunu Doğru Ayarlayın

Düzenli spor yapan kişilerin kas ağrısı yaşamasının en büyük sebeplerinden biri; antrenman yoğunluğunun doğru ayarlanmamasıdır. Spor esnasında kasların zorlanması, bir sonraki antrenmanda daha dayanıklı olmanız için gereklidir. Ancak vücudu çok zorlamak ve bir antrenman dengesi oluşturmamak sakatlıklara yol açabilir. Bu nedenle; kendinizi çok fazla zorlamamalı, antrenman yoğunluğunu yavaş yavaş artırmalısınız.

Su ve Tuz Dengesi

Spor yaparken terleme yoluyla, oldukça fazla tuz ve su kaybedersiniz. Terlemek, sanılanın aksine yağ yakımını doğrudan etkilemez. Kalp atışının yükselmesi ve hızlı nefes alıp vermek yağ yakımı için daha büyük rol oynar. Kaslarınız su ve tuz bakımından zayıf kalırsa, kas ağrıları artabilir ve antrenman verimsiz geçebilir. Spor esnasında çok terliyorsanız, yanınızda bir çay kaşığı tuz ile karıştırılmış su şişesi bulundurmalı ve tüketmelisiniz.

Yeterli Süre Dinlenin

Vücudunuza spor esnasında belirli bir stres yüklersiniz. Bu stresin vücudunuzdan atılması için ise vücudunuzun dinlenmeye ihtiyacı vardır. Kaslarınız henüz yeteri kadar dinlenmeden tekrar spor yapmanız kas ağrılarınızın artmasına yol açar. Verimli bir dinlenme için gece uykusu da  oldukça önemlidir.

Sıcak ya da Soğuk Duş Alın

Sıcak ve soğuk duş, profesyonel sporcular tarafından da kullanılan oldukça verimli bir yöntemdir. Profesyonel sporcular, bu tekniği çok daha uzun sürelerde ve özel tüplerde yapmaktadırlar. Ancak siz de duş esnasında 15 saniye boyunca suyu önce sıcak bir seviyeye getirip, kaslarınızı rahatlattıktan sonra; soğuk suya çevirerek kaslarınızın daha çabuk toparlanmasını sağlayabilirsiniz.

Masaj ve Esnetme

Spor sonrası kas ağrısını azaltmak için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem de foam roller kullanarak kaslarınıza masaj yapmaktır. Bu sayede, kaslarınızın esnemesini ve antrenman sırasında daha rahat hareket edebilmesini sağlarsınız.

Kas ağrılarınızı azaltmak için uygulayabileceğiniz bu 6 teknik, kişiden kişiye farklı etkiler gösterebilir. Bu nedenle, tüm teknikleri belirli aralıklarla uygulamanız ve vücudunuz üzerinde denemeniz önerilmektedir.