Antrenman sonrası kaslarınızın toparlanması ve yapacağınız bir sonraki antrenmana hazır olması gerekir. Toparlanma sürecinin en büyük yapı taşını ise beslenme düzeniniz oluşturur. Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu makro ve mikro besinleri doğru zamanda almanız; vücudunuzun gelişimi için oldukça önemlidir. Antrenmandan sonra iyileşme sürecinizi hızlandırmak için gerekli besinleri, doğru miktarlarda tüketmeniz gerekir.

Spor yaptıktan sonra, beslenme planınıza göre doğru besinleri tüketmeniz; kaslarınızın onarılmasına yardımcı olur ve spor yaparken daha enerjik olmanızı sağlar. Genellikle antrenman sonrası 1-2 saat içerisinde bir şeyler yemeniz önerilmektedir. Bu nedenle, gün içerisinde nasıl bir beslenme planı uygulayacağınızı belirlemek; gününüzü daha kolay geçirmenize yardımcı olacaktır.

Beslenme şekliniz, kaslarınızın toparlanmasını etkileyen en büyük etkendir. Spor yapıyorsanız ve beslenme hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak istiyorsanız “Spor Yapanlar İçin Beslenme Önerileri” başlıklı yazımıza da göz atabilirsiniz. Bu yazımızda ise yoğun bir antrenmandan sonra yiyebileceğiniz ve kaslarınızın hızlı bir şekilde onarılmasını sağlayan yiyeceklerden bahsedeceğiz.

Kakaolu Süt

Kakaolu süt geçmişten günümüze kas toparlanması için kullanılan en popüler içeceklerden birisidir. Araştırmalar kakaolu sütte bulunan karbonhidrat ve protein miktarının, kaslarınızın hızlı bir şekilde onarılmaya başlaması için; oldukça ideal olduğunu belirtiyor. Kakaolu sütün kana hızlı bir şekilde karışması, kas inşa etmek ve antrenman sırasında kaslarınızın onarılması için oldukça avantajlıdır.

Fıstık Ezmeli Sandviç

Antrenman sonunda fıstık ezmeli bir sandviç yemek de, kaslarınızın ihtiyaç duyduğu besini almasını sağlar. Fıstık ezmesi tek başına yendiği zaman kana oldukça yavaş karışır ve kaslarınızın onarılması için gerekli olan besin oldukça gecikir. Ancak fıstık ezmesini bir sandviç içerisinde yemeniz bu süreyi oldukça azaltır. Fıstık ezmesi, muz ve iki dilim ekmek ile yaptığınız bir sandviç; vücudunuzun ihtiyaç duyduğu karbonhidrat, protein ve potasyum içeriğini rahatlıkla sağlayacaktır.

Yoğurt ve Meyve Karışımları

Son dönemlerde oldukça popüler olan smoothie tariflerinin vazgeçilmezlerinden olan yoğurt ve meyveler de, antrenman sonrası yiyebileceğiniz yiyecekler arasındadır. Meyveler kanınıza hızla karışan sağlıklı karbonhidrat değerlerine sahipken; aynı zamanda yoğun lifli yapılarıyla sindirim sisteminize de katkıda bulunur. Yoğurt ise, yoğun protein içeriğiyle spor sonrası kaslarınızın onarılmasını sağlar. Meyve seçimi konusunda ise beslenme programınıza uygun olan herhangi bir meyveyi seçebilirsiniz, bu konuda herhangi bir kısıtlama yok.

Hızlı ve Verimli Çözüm Smoothie

Popülerliğini koruyan smoothie tarifleri, antrenman sonunda tüketilebilecek pratik yiyecekler arasında yer almaktadır. Çeşitli yoğurt ve meyve çeşitlerine ek olarak sağlıklı tohumlar, protein tozları, kuruyemişler, ezme çeşitleri ve sebzeler ile aklınıza gelebilecek farklı her malzemeyi bir blender yardımı ile pürüzsüz hale getirebilir; spor sonrası beslenme için hoşunuza giden bir karışım yapabilirsiniz. Dilerseniz “Sporcular İçin Leziz ve Besleyici Bir İçecek; Smoothie” başlıklı yazımıza da göz atabilirsiniz.