Probiyotikler sindirim sisteminde yer alan canlı bakteriler ve mayalara verilen isimdir. Vücudumuzda bulunan bu bakteriler yararlı ve zararlı bakteriler olarak ikiye ayrılır. Sindirim sistemimizin düzenli çalışabilmesi içinse vücudumuz yararlı olan bakterilere ihtiyaç duyar. Probiyotikler vücudumuza fermente besinler veya takviye yoluyla sağlayabileceğimiz canlı mikroorganizmalar olup, birçok farklı alanda sağlığımızı korumaya yardımcı olur. Ancak yine de probiyotiklerin kontrollü tüketilmesi ve kullanmadan önce mutlaka doktor tavsiyesi almak gerekir. Eğer siz de probiyotiklerin vücudumuza sağladığı yararları merak ediyorsanız, aşağıdaki yazımızda aradığınız cevapları bulabilirsiniz.

1.Sindirim Sistemi Bakterilerini Dengeler

Probiyotikler bağırsaklarda bulunan yararlı bakterilerin doğal dengesini geri kazanmasına yardımcı olur. Aynı zamanda zararlı bakterilerin iyi bakterilerden sayıca üstün olmasını engeller. “Peki bunun vücudumuza faydası nedir?” diye soracak olursanız söyleyelim. Eğer bağırsaktaki bakteriler dengelerini kaybederse pek çok sağlık sorunu meydana gelebilir.

2.Bağırsak Sistemini Kuvvetlendirir

Düzenli olarak probiyotik alımının vücudumuzda bulunan antikorları artırdığı ve bu sayede bağışıklık sistemini güçlendirdiği tespit edilmiştir. Probiyotik faydalarından biri de düzenli tüketildikleri takdirde solunum yolu enfeksiyonlarını engellemeye yardımcı olmasıdır.

3.Kilo Vermeyi Kolaylaştırır

Probiyotikler sayesinde rahatlıkla normalden daha fazla yağ yakabilirsiniz. Düzenli probiyotik kullanımı sayesinde daha kolay kilo verebilir ve beslenme yolu ile aldığınız yağların emilimini önlediği için de vücudunuzun depolayamadığı bu yağları dışarı atabilirsiniz. Dilerseniz konuyla ilgili daha fazla bilgi edinebileceğiniz “Yağ Yakıcı Besinler” başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

4.Mental Sağlığa İyi Gelir

Araştırmalara göre probiyotik takviyeleri bazı zihinsel bozukluklar üzerinde olumlu etkiye sahiptir. Probiyotik takviyesi ile zihinsel bozuklukların iyileşme sürecine girdiği gözlenmiştir. Depresyon hastaları üzerinde yapılan araştırmalara göre düzenli olarak probiyotik kullanan bireylerin bir süre sonra iyileşme evresine girdiği görülmüştür.

5.Alerji ve Egzamanın Tedavisinde Kullanılır

Vücudunda iltihap olan bireylerin probiyotik destekli süt tüketmeleri tavsiye edilir. Aynı zamanda probiyotiklerin bebekler üzerindeki etkisi de görülmeye değerdir. Çünkü bebeklerde meydana gelen egzama ve alerji gibi durumlarda bebeklere probiyotik takviyeli süt içirilerek iyileşme süreci hızlandırılabilir.

6.Kalp Sağlığını Korur

Kalp sağlığı üzerinde faydası bulunan probiyotikler, kan basıncını düşürmede de etkilidir. Diğer yandan bakteriler tarafından üretilen laktik asit sayesinde safrayı parçalayan probiyotikler, kolesterolü azaltmaya da yardımcı olur.

Probiyotik İçeren Besinler Nelerdir?

Probiyotik içeren Besinler: Doğal ev yapımı yoğurt, probiyotik yoğurt, ayran, kefir, peynir, boza, tarhana, şalgam suyu, bira mayası, turşu çeşitleri, hardaliye, fermente et ürünleri

Probiyotik İçeren Sebzeler: Pırasa, bamya, enginar, kereviz, domates, soğan, sarımsak, hindiba, kuşkonmaz, hardal bitkisi

Probiyotik İçeren Kuru Baklagiller; Mercimek, fasulye, bezelye, nohut

Probiyotik İçeren Yağlı tohumlar; Yulaf, tam buğday, karabuğday, arpa, kepekli pirinç

Ayrıca kavurma, sucuk, pastırma gibi gıdaların içerisinde de doğal probiyotik bulunmaktadır.