Lif tüketimi bağırsak sağlığınız için oldukça önemlidir. Yeterli miktarda lif tüketmediğinizde kabız, şişkinlik ve çeşitli sindirim problemleri ile karşılaşabilirsiniz. Lifli besinler genel sağlığınızı olumlu şekilde etkilediği gibi kilo vermenize de yardımcı olabilir. Örneğin lifli yiyecekler midenizde su ile şişerek, size tokluk hissi verecektir.

Elbette yüksek lifli besinlerin tek özelliği midenizde şişerek size tokluk hissi vermesi değildir. Kan şekeri seviyenizi düzenleyen lifli gıdalar vücudunuzun insülin direnci geliştirmesini de engeller. Kabızlık ve benzeri sorunları engelleyerek, bağırsak floranızın sağlıklı kalmasını sağlar. Sağlık için önerilen günlük lif miktarı tüketimi ise günlük ortalama 30-50 gram arasındadır.

Günlük olarak aldığınız kalori miktarına göre bu lif miktarını 50 gram sınırına yaklaştırabilir ya da 30 gram sınırına düşürebilirsiniz. Bu konuda dikkat etmeniz gereken en önemli noktalardan biri, lifli besinleri aşırıya kaçmadan, enerji ihtiyacınızı aşmayacak şekilde tüketmenizdir. Diyette yapılan hatalar hakkında daha fazla bilgi almak için “Diyet Yaparken Fark Edilemeyen Beslenme Yanlışları” başlıklı yazımıza da göz atabilirsiniz.

Lifler, en basit şekilde vücudumuza aldığımız gıdaların bağırsaklarımızdaki enzimler tarafından sindirilemediği kısım olarak açıklanabilir. Doğru miktar ve doğru şekilde lif tüketmeniz, sağlık açısından da vücudunuza birçok yarar sağlayacaktır. Örneğin, lif tüketmeniz vücudunuzun kolesterol emilimini düşürecektir. Sindirilemeyen lifler bağırsaklarınızı uyarır ve kabızlık sorununuz ortadan kalkar.

Bol lifli yiyecekler daha düşük kaloriye ve büyük bir hacme sahiptir. Bu besinler çok daha uzun sürede sindirilerek sizi uzun süre tok tutar. Günün büyük bir bölümünde tok kalmanız ise zararlı besinlerden uzak durmanızı sağlayarak daha rahat bir şekilde kilo vermenize yardımcı olur. Peki ya lifli gıdalar nelerdir? İşte yüksek lifli yapısıyla tok tutan ve kilo vermenize yardımcı olan 10 besin…

Elma

Elma, lifli besin denilince ilk akla gelen meyvelerden bir tanesidir. Lezzetli ve doyurucu yapısı ile içerisinde ortalama 5 grama yakın lif içerir.

Muz

Muz, beslenme programlarında sıkça rastlanılan C vitamini, B6 vitamini ve potasyum gibi vücudunuza yararlı mineralleri içerisinde bulunduran en iyi besinlerdendir. Büyüklüğüne göre değişmekle birlikte ortalama 3 gram lif içerir.

Havuç

Havuç, A vitaminini bol miktarda içeren bir antioksidan sebzedir. Büyüklüğüne göre ortalama 10 gram lif içerir.

Brokoli

Sebze yemeklerinin vazgeçilmezlerinden olan brokoli de C,K,B vitaminleri ve demir, magnezyum mineralleri açısından oldukça zengindir. 100 gram brokoli içerisinde ortalama 3 gram lif bulunur.

Enginar

Enginarın bir tanesinde ortalama 6 gram lif bulunmaktadır.

Brüksel Lahanası

Brüksel lahanası da turp ailesinden gelen bir sebzedir. Çeşitli vitamin ve mineralleri içerisinde barındırır. 100 gramında ise ortalama 4 gram lif bulunur.

Mercimek

Mercimek hem protein hem de lif açısından oldukça zengindir. 100 gram mercimekte ortalama 28 gram lif bulunur.

Yulaf

En sağlıklı tahıl ürünlerinden bir tanesi olan yulaf, kan şekerinizi düzenler ve sizi oldukça tok tutar. Ortalama bir tabak yulafta ise 30 grama yakın lif bulunur.

Badem

Yağlı bir kuruyemiş olmasına karşın badem; sağlıklı yağları, magnezyum ve benzeri mineralleri içerisinde çok fazla bulundurur. Ortalama 100 gram bademde 13 gram lif bulunmaktadır.

Bitter Çikolata

Çikolata da diyette en çok istenilen yiyeceklerden bir tanesidir. Bitter çikolata, içerisinde barındırdığı yüksek kakao ile 100 gramında 11 gram lif bulundurur.